اپلیکیشن گوگل فون با قابلیت‌های جدید برای گوشی‌های بیشتری عرضه می‌شود

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Phone قابلیت‌های متعددی برای جلوگیری از تماس‌های مزاحم کاری ارائه می‌کند که دردسترس گوشی‌های بیشتری هم قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

گوگل قابلیت جدیدی به‌نام Verified Calls در اپلیکیشن اختصاصی تماس خود موسوم به Phone معرفی کرد. این قابلیت، در زمان تماس یک شرکت یا فروشگاه با مخاطب، اطلاعات بیشتری دربار‌ه‌ی آن کسب‌وکار دراختیار مخاطب قرار می‌دهد. تماس‌هایی که در قابلیت جدید پشتیبانی می‌شوند، نام شرکت، برند، علامت تأیید تماس و حتی دلیل تماس را به کاربر نشان می‌دهند.

گوشی‌های هوشمند پیکسل و گوشی‌های مجهز به اندروید وان به‌صورت پیش‌فرض به اپلیکیشن Google Phone مجهز هستند. اهالی مانتین ویو می‌گویند این اپلیکیشن برای دانلود دراختیار تعداد محدودی گوشی دیگر مجهز به اندروید پای و بالاتر هم عرضه می‌شود. از گوشی‌های دیگر می‌توان به پرچم‌داران سامسونگ و ال‌جی اشاره کرد. کاربران گوشی‌های جدید می‌توانند اپلیکیشن را از گوگل پلی استور دریافت کرده و به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض تماس خود انتخاب کنند.

نمایش نام کسب و کار اپلیکیشن Google Phone

قابلیت جدید تماس‌های تأییدشده در اپلیکیشن گوگل فون، بسته به نوع استفاده‌ی کسب‌وکارها مزیت‌های زیادی خواهد داشت. با استفاده از این قابلیت، نه‌تنها نام شرکت را مشاهده می‌کنید (که از تماس‌های اسپم جلوگیری می‌کند) بلکه دلیل تماس را هم می‌دانید. در چنین مواردی شاید نیاز به پاسخ دادن به تماس درصورت حساس و مهم بودن آن، بیشتر مشخص شود. به‌عنوان مثال اگر بانک شما تماسی با موضوع احتمال کلاهبرداری یا سرقت برقرار کند، قطعا کارهای دیگر خود را متوقف می‌کنید و به آن پاسخ می‌دهید. در شرایطی دیگر شاید اگر همان بانک با دلایل بازاریابی تماس بگیرد، اولویت زیادی به پاسخ دادن ندهید.

کاربران در پاسخ به تماس‌های تأییدشده تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند

گوگل می‌گوید قابلیت تأیید تماس‌ها به کسب‌وکارها نیز کمک می‌کند. آن‌ها ادعا می‌کنند که کاربران، با احتمال بالاتری به تماس‌های تأییدشده پاسخ می‌دهند. البته آن‌ها آمار عددی دقیقی منتشر نکردند، اما ادعا می‌کنند که در فاز آزمایشی، شاهد افزایش پاسخ به تماس‌های تأییدشده بوده‌اند. فاز آزمایشی قابلیت، در ماه جون در برزیل اجرا شد. گوگل همچنین می‌گوید پس از راه‌اندازی قابلیت مشابه برای پیامک‌ها به‌نام Verified SMS که از سال گذشته اجرا شد، شاهد افزایش قابل‌توجه اعتماد مشتریان بوده است. نکته‌ی مهم قابلیت جدید اینکه کسب‌وکارها نیز برای استفاده از آن انگیزه دارند. به‌هرحال آن‌ها هم برای استفاده از قابلیت باید اطلاعاتی را با گوگل به‌اشتراک بگذارند و ظاهرا انگیزه‌ی لازم را برای این کار به‌دست آورده‌اند.

طبق اطلاعیه و توضیحات صفحه‌ی پشتیبانی گوگل، برای تأیید شدن یک تماس باید کسب‌وکار، اطلاعاتی را به سرورهای شرکت ارسال کند. شماره‌ی خود کسب‌وکار، شماره‌ی مخاطب و دلیل تماس، به سرورهای گوگل ارسال می‌شوند. سپس اپلیکیشن، اطلاعات دریافتی از تماس جدید را با اطلاعات دریافتی از گوگل مقایسه کرده و درصورت تطابق، تماس را تأیید‌شده تلقی می‌کند. چند دقیقه بعد هم کل اطلاعات دریافتی از سرورهای گوگل حذف می‌شود. اهالی مانتین ویو می‌گویند کسب‌وکارها صرف‌نظر از تکی یا گروهی بودن تماس‌ها می‌توانند از قابلیت جدید استفاده کنند. آن‌ها همچنین راهکارهای متعددی را پیاده‌سازی کرده‌اند تا از هرگونه سوءاستفاده از قابلیت تأیید تماس جلوگیری شود.

تماس تأیید شده اپلیکیشن Google فون

قابلیت جدید گوگل بدون وابستگی به اپراتور مخابراتی کاربر، نام شرکت و دلیل تماس را نمایش می‌دهد. این قابلیت با پیشرفت بیشتر می‌تواند جایگزین سیستم کنونی Caller ID شود و تجربه‌ی تماس‌های کاری را بسیار بهبود ببخشد.

از مدت‌ها پیش شایعه‌های زیادی مطرح شد که Google Phone برای گوشی‌های اندرویدی بیشتری عرضه می‌شود. اکنون برخی کاربران هم می‌توانند نسخه‌ی بتا اپلیکیشن را روی گوشی‌های سامسونگ و وان‌پلاس نصب کنند. ازطرفی گوگل می‌گوید لزوما همه‌ی قابلیت‌های گوگل فون برای همه‌ی گوشی‌های هوشمند هماهنگ دردسترس نخواهد بود. مواردی همچون Visual Voicemail و Call Recording و Call Screen تنها برای گوشی‌هایی قابل استفاده هستند که از ابتدا به گوگل فون مجهز بوده‌اند. اهالی مانتین ویو می‌گویند وابستگی برخی قابلیت‌ها به امکانات سخت‌افزاری، مانع از ارائه‌ی آن‌ها برای همه‌ی گوشی‌ها می‌شوند.

گوگل می‌گوید قابلیت تماس‌های تأییدشده در ایالات متحده، مکزیک، برزیل، اسپانیا و هند عرضه می‌شود و کشورهای بیشتر نیز به‌مرور به فهرست پشتیبانی می‌پیوندند. درنهایت گفته شد که نسخه‌ی جدید اپلیکیشن از انتهای هفته‌ی جاری برای دانلود دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات