اپلیکیشن‌ های iOS از آوریل ۲۰۱۹ تاکنون ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد کرده‌اند

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل با انتشار پست وبلاگی جدیدی، آماری از اکوسیستم اپلیکیشن‌های iOS دراختیار علاقه‌مندان قرار داد.
تبلیغات

اپل روز چهارشنبه با انتشار گزارشی، آمار جالبی از فرصت‌های شغلی ایجادشده به‌لطف اکوسیستم اپلیکشین‌های iOS در ایالات متحده ارائه داد. ارائه‌ی آمار از سوی کوپرتینویی‌ها در حالی است که اپل همچنان با شرکت اپیک گیمز بر سر کارمزد ۳۰ درصدی اختلاف دارد. ناشر بازی فورتنایت نیز راضی به بازگرداندن نحوه خرید درون‌برنامه‌ای به حالت مطابق با قوانین اپ استور نیست.

در گزارش کوپرتینویی‌ها ذکر می‌شود که از آوریل سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در ایالت‌های مختلف آمریکا ایجاد شده و همچنین بیش از ۲/۱ میلیون شغل در سراسر ۵۰ ایالت آمریکا از طریق اکوسیستم اپلیکیشن‌های iOS تأمین می‌شوند. نقشه‌ای نیز از ایالات متحده منتشر شده که پراکندگی ۲/۱ شغل را در ۵۰ ایالت آمریکا نشان می‌دهد.

نقشه گستردگی اکوسیستم iOS

در بحبوحه‌ی شیوع بیماری کرونا، اپل توانسته تأثیر مستقیمی بر پیشگیری هرچه بیشتر از ابتلا به ویروس COVID-19 بگذارد. به‌گفته‌ی مقامات اپل، استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور به سفارش آنلاین خوراکی و لوازم ضروری کمک فراوانی می‌کند و حتی امکان تحصیل از راه دور را نیز فراهم می‌سازد. در ادامه، کوپرتینویی‌ها توضیح می‌دهند در شرایطی که بسیاری از افراد شاغل آمریکایی شغلشان را از دست می‌دادند، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای پلتفرم iOS همچنان به توسعه اپلیکیشن‌های جدید و پشتیبانی از نرم‌افزارهای منتشرشده پرداختند.

با وجود موارد ذکرشده در پست وبلاگی اپل، اما شرکت‌هایی مانند اپیک گیمز و فیسبوک مخالف کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور هستند و آن را رقمی گزاف می‌دانند. درگیری‌های میان دو شرکت اپل و اپیک گیمز به حذف بازی فورتنایت از اپ استور ختم شد. فیسبوک نیز به کارزار اپیک گیمز در اعتراض به کارمزد ۳۰ درصدی و قوانین اپ استور پیوسته است.

فیسبوک قابلیتی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا کسب‌وکارهای کوچک، امکان برگزاری رویدادهای آنلاین مانند دوره‌های آموزشی را داشته باشند و بابت استفاده از چنین خدماتی نیز از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. بااین‌حال، درصورتی‌که دوره آموزشی برگزارشده هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان دریافت کند، اپل از هزینه‌ی دریافتی، کارمزد ۳۰ درصدی می‌گیرد. چنین اقدامی مورد اعتراض سران فیسبوک قرار گرفت؛ زیرا از دید آن‌ها فشار بسیاری به کسب‌وکارهای کوچک وارد می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات