بیانیه اپل: از وردپرس عذرخواهی می‌کنیم، مشکل رفع شده است

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در اقدامی نادر، بیانیه‌ای برای عذرخواهی از وردپرس منتشر کرده است. اپل می‌گوید نسخه‌ی iOS وردپرس اپلیکیشنی رایگان به‌حساب می‌آید و مجبور نیست درگاه پرداخت اضافه کند.
تبلیغات

جمعه‌ی گذشته، مشخص شد اپل نسخه‌ی iOS اپلیکیشن کاملا رایگان وردپرس را مجبور کرده بخشی برای خرید درون‌برنامه‌ای اضافه کند. درواقع، اپل وردپرس را به فروش پلن‌های پریمیوم و دامنه‌های سفارشی به‌ازای پرداخت پول مجبور کرد تا بتواند ۳۰ درصد هر خرید وردپرس را برای خود بردارد و درآمدش را افزایش دهد. بااین‌حال پس از زمانی نه‌چندان طولانی، اپل اعلام کرده است از مواضع خود کوتاه می‌آید. در اتفاقی تقریبا بی‌سابقه، کوپرتینویی‌ها بیانیه‌ای برای عذرخواهی از وردپرس منتشر کرده‌اند. براساس اطلاعیه‌ی اپل، وردپرس دیگر مجبور نیست بخش پرداخت درون‌برنامه‌ای را به اپلیکیشن iOS خود اضافه کند.

در بیانیه‌ی کامل اپل می‌خوانیم:

معتقدیم مشکلمان با اپلیکیشن وردپرس اکنون رفع شده است. ازآنجاکه توسعه‌دهنده نمایش گزینه‌های پرداختی مربوط به خدمات مختلف را از اپلیکیشن حذف کرده، وردپرس اکنون اپلیکیشنی رایگان و مستقل محسوب می‌شود و مجبور نیست خرید درون‌برنامه‌ای ارائه دهد. توسعه‌دهنده را از این اتفاق باخبر ساخته‌ایم و به‌‌دلیل بلاتکلیفی ‌ایجادشده عذرخواهی می‌کنیم.

همان‌طورکه در بیانیه‌ی بالا خواندید، اپل می‌گوید توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن وردپرس کار درست را انجام داده و «گزینه‌های پرداختی مربوط به خدمات مختلف را از اپلیکیشن حذف کرده است». همچنین به‌اعتقاد تحلیلگران، این گفته‌ی اپل کاملا درست است؛ بااین‌حال، گفته می‌شود این اتفاق امروز رخ نداده، بلکه رخ‌دادن آن به هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پیش برمی‌گردد. تا پیش از انتشار بیانیه‌ی اپل، اپلیکیشن وردپرس محصولی نمی‌فروخت و پلن پولی ارائه نمی‌داد. بااین‌حال، ظاهرا قبلا اوضاع جور دیگری بوده است. خبرنگار سایت ورج می‌گوید افرادی را می‌شناسد که نسخه‌ی قدیمی اپلیکیشن وردپرس با تب Plans را دارند. در تب Plans تعدادی از پلن‌های پولی دیده می‌شود که دردسترس کاربران پریمیوم قرار دارد.

تب Plans در نسخه قدیمی اپلیکیشن آی او اس وردپرس / WordPress iOS

خبرنگار ورج به‌نقل از منبع آگاهش می‌گوید امکان تهیه‌ی هیچ‌یک از پلن‌های یادشده وجود نداشته است. به‌علاوه، تب Plans پیش از گفته‌های مت مالنونگ مبنی‌بر اجبار اپل برای اضافه‌شدن درگاه پرداخت به وردپرس، از اپلیکیشن حذف شده بود. بنیان‌گذار وردپرس چند روز پیش مدعی شد اپل به او گفته اگر درگاه پرداخت اختصاصی شرکت موسوم ‌به IAP را در مدت ۳۰ روز به وردپرس اضافه نکند، اجازه‌ی به‌روزرسانی اپلیکیشن را ندارد. در آن زمان، مالنونگ پیشنهاد مسدودکردن رفتن به صفحه‌ی خرید اشتراک ازطریق اپلیکیشن را ارائه داده بود؛ اما اپل این پیشنهاد را رد کرد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دربار‌ه‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات