پر کردن خودکار فرم‌ها در اندروید 11 پیشرفته‌تر می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت‌های جدید برای اندروید ۱۱ و به‌ویژه بخش پر کردن خودکار فرم‌ها، در مراحل آزمایشی کاربردی‌تر قرار دارند و در مراحل ابتدایی در Gboard آزمایش می‌شوند.
تبلیغات

گوگل برنامه‌ای جدی برای بهبود قابلیت پر کردن خودکار فرم‌ها در اندروید دارد. آن‌ها قبلا قابلیت‌هایی همچون تأیید هویت بیومتریک و سیستمی برای ورود سریع با لمس را در کروم ارائه کرده‌اند. برنامه‌های جدید، با تمرکز بر بهبود تجربه‌های پر کردن خودکار فرم‌ها در اندروید 11 اجرا می‌شود. هدف نهایی این است که پر کردن فرم‌ها، در تمامی اپلیکیشن‌ها با تجربه‌ای آسان‌تر و ساده‌تر برای کاربران رخ دهد.

بررسی‌های جدید روی API پر کردن خودکار فرم‌ها در اندروید نشان می‌دهد که فرایند در مسیر ساده‌سازی قرار دارد. این API به اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور امکان می‌دهد تا در زمان ورود به حساب‌های کاربری، پیام هشداری به کاربر نمایش دهند که با لمس آن، اطلاعات ورود به‌صورت خودکار وارد شود. اکنون این قابلیت‌ها بیش‌ازپیش به سمت هماهنگ شدن با کیبورد اندروید پیش می‌روند. در قابلیت‌های جدید، کاربر به‌جای تأیید یک هشدار ورود اطلاعات که اپلیکیشن‌هایی همچون 1Password و LastPass نشان می‌دادند، پیام پر کردن فرم‌ها را در بالای کیبورد مشاهده می‌کند. اسکرین‌شات‌هایی که از قابلیت جدید منتشر شده‌اند، نحوه‌ی پیاده‌سازی آن را به‌خوبی نمایش می‌دهند.

پر کردن خودکار فرم‌ها اندروید 11

قابلیت‌های جدید مدنظر گوگل برای پر کردن خودکار فرم‌ها، شباهت زیادی به رابط کاربری در iOS دارد. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، گوگل آزمایش قابلیت را با Gboard شروع کرده است. برخی کاربران هم گزارش داده‌اند که 1Password اخیرا پیشنهادهای پر کردن خودکار فرم ورود را در Gboard نمایش می‌دهد.

فعال کردن قابلیت جدید اندروید ۱۱ نیازمند به‌روزرسانی کیبوردهای متفرقه و اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور خواهد بود. کاربران برای آزمایش قابلیت رسمی و نسخه‌ی نهایی، باید تا عرضه‌ی اندروید ۱۱ در ماه آینده منتظر بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات