همگام‌سازی تاریخچه چت بین چند دستگاه به‌زودی به واتساپ اضافه می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
از قرار معلوم به‌زودی امکان همگام‌سازی تاریخچه‌ی چت واتساپ بین چند دستگاه فراهم می‌شود. همچنین شایعه‌ای جدید می‌گوید روند توسعه‌ی اپلیکیشن آیپد واتساپ آغاز شده است.
تبلیغات

واتساپ یکی از بزرگ‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا است که در ایران و دیگر کشورهای جهان کاربران بسیار زیادی دارد. واتساپ که سال‌ها پیش توسط فیسبوک تصاحب شد همواره در تلاش است قابلیت‌هایی جدید به پلتفرم خود بیاورد، اما هنوز هم در مقایسه‌با پیام‌رسانی نظیر تلگرام کمبودهای زیادی دارد. از قرار معلوم قرار است به‌زودی امکان همگام‌سازی تاریخچه‌ی چت واتساپ در بین دستگاه‌های مختلف فراهم شود.

رسانه‌ی WABetaInfo در گزارشی اختصاصی اعلام می‌کند پیام‌رسان واتساپ به‌تازگی آزمایش جدیدی را آغاز کرده که براساس آن کاربران می‌توانند از یک حساب کاربری روی چند دستگاه استفاده کنند که شامل اپلیکیشن مجزای واتساپ برای آیپد هم می‌شود. واتساپ درحال‌حاضر ازطریق نسخه‌ی تحت وب، از چند دستگاه پشتیبانی می‌کند؛ بااین‌حال همین نسخه‌ی وب نیز برای کار کردن به حساب کاربری واتساپ که روی گوشی تنظیم شده باشد متصل می‌شود. 

به‌منظور کار با نسخه‌ی وب واتساپ و همچنین نسخه‌ی دسکتاپ این پیام‌رسان، باید اپلیکیشن را روی گوشی خود باز و دستگاه را به اینترنت متصل کرده باشید. بااین‌حال قابلیت جدیدی که ظاهرا قرار است به‌زودی به واتساپ بیاید، نیاز به اتصال مداوم گوشی به اینترنت را از بین می‌برد و به کاربران امکان می‌دهد از واتساپ به‌صورت هم‌زمان روی چند دستگاه استفاده کنند. در توییت منتشرشده توسط حساب کاربری توییتر WABetaInfo می‌خوانیم که امکان استفاده‌ی هم‌زمان از واتساپ روی چهار دستگاه متفاوت هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد. 

رابط کاربری قابلیت اتصال چند دستگاه به حساب واتساپ / WhatsApp در آی او اس / iOS

ماه‌ها است که شایعه‌هایی درباره‌ی احتمال اضافه‌شدن قابلیت استفاده از واتساپ روی چند دستگاه منتشر می‌شوند. این قابلیت جدید که احتمالا فاصله‌ی زیادی تا پیاده‌سازی رسمی آن در پلتفرم نداریم، توانایی همگام‌سازی تاریخچه‌ی چت را هم در بین دستگاه‌های مختلف خواهد داشت.

رسانه‌ی WABetaInfo همچنین ادعا می‌کند مدیران واتساپ قصد دارند پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی، سرانجام نسخه‌ی آیپد اپلیکیشن این پیام‌رسان را نیز معرفی و منتشر کنند. WABetaInfo به‌طور دقیق‌تر می‌گوید هنگامی که امکان استفاده‌ی هم‌زمان از واتساپ روی چند دستگاه به‌صورت عمومی دردسترس قرار گیرد، نسخه‌ی آیپد هم منتشر می‌شود. ظاهرا واتساپ درحال‌حاضر در تلاش است بتواند رابط کاربری مناسبی را برای قابلیت جدید در اپلیکیشن اندرویدی خود طراحی کند. 

در هر زمان که کاربر بخواهد وارد دستگاه دوم شود، باید تاریخچه‌ی پیام‌ها را کپی کند. به‌منظور کپی کردن تاریخچه‌ی پیام‌ها واتساپ همواره از شما می‌خواهد به شبکه‌ی وای‌فای متصل شوید؛ زیرا این کار ممکن است حجم زیادی از اینترنت نیاز داشته باشد. همین‌که به شبکه‌ی وای‌فای وصل شدید، می‌توانید فرایند لاگین در دستگاه دوم را آغاز کنید. انتظار داریم امکان استفاده‌ی هم‌زمان از واتس‌‌اپ روی چند دستگاه، ابتدا بین موبایل و دسکتاپ فراهم شود و سپس بتوان چندین موبایل را نیز به یکدیگر متصل کرد. هنگامی که واتساپ به‌طور کامل تاریخچه‌ی چت را در دستگاه دوم کپی کرد، امکان استفاده از اپلیکیشن روی دستگاه دوم فراهم می‌شود. در نظر داشته باشید که پیام‌های‌تان به تمامی دستگاه‌هایی که حساب کاربری شما در واتساپ روی آن‌ها نصب شده است ارسال می‌شود.

همگام سازی تاریخچه چت واتساپ / WhatsApp در مک OS

به‌علاوه هنگامی که از یکی از دستگاه‌ها استفاده یا آن‌ها را حذف می‌کنید، کلید رمزنگاری شما تغییر می‌کند. هر زمان که کلید رمزنگاری تغییر کرد، این موضوع به اطلاع تمامی چت‌های فعال می‌رسد (البته به شرطی که گزینه‌ی Security Notifications در تنظیمات واتساپ فعال باشد). آن‌طور که رسانه‌ی WABetaInfo می‌گوید هنوز امکان همگام‌سازی پیام‌ها در بین دستگاه‌های مبتنی‌بر اندروید و iOS به‌صورت رسمی تأیید نشده؛ این قابلیت ازلحاظ تئوری باید وجود داشته باشد، اما بهتر است منتظر تأیید رسمی واتساپ بمانیم. 

آمار نشان می‌دهند که واتساپ امروزه دو میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد و طی ماه‌های اخیر میزبان برخی قابلیت‌های جدید شده است. یکی از قابلیت‌هایی که به واتساپ اضافه شد، محدود کردن امکان فوروارد پیام‌های وایرال بود. واتساپ همچنین هفته‌ی گذشته میزبان قابلیت جست‌و‌جو شد تا کاربران بتوانند جلوی اشاعه‌ی اطلاعات غلط را بگیرند. پیام‌رسانی نظیر واتساپ از پتانسیل لازم برای پخش کردن چنین اخباری برخوردار است و به‌لطف جست‌وجو می‌توان تا حد زیادی انتشار اطلاعات غلط را کاهش داد. این قابلیت اهمیت زیادی دارد، به‌خصوص با درنظرگرفتن شرایط امروز به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا. هرگونه اطلاعات غلط درباره‌ی کرونا می‌تواند عواقب منفی زیادی در پی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات