گوگل قابلیت رمزگذاری پوشه‌‌ها را به دستگاه‌های اندرویدی اضافه کرد

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با استفاده از ویژگی امنیتی جدید گوگل، برای دستگاه‌های اندرویدی امکان افزودن پین‌کد چهاررقمی برای پوشه‌های مدنظر کاربر فراهم می‌شود.
تبلیغات

هریک از ما اطلاعات فراوانی روی گوشی هوشمند یا تبلت خود ذخیره می‌کنیم که طبیعتا برخی از آن‌ها بسیار حساس هستند و شاید نخواهیم کسی به‌غیر از خودمات به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد. برای این منظور، گوگل نیز ماه ژوئن اعلام کرد ویژگی‌هایی امنیتی برای دستگاه‌های اندرویدی در نظر می‌گیرد تا ضریب امنیتی اطلاعات کاربران افزایش یابد. درواقع، ویژگی امنیتی ذکرشده Safe Folders نام دارد و کاربر می‌تواند با استفاده از آن، برای پوشه‌های خود در اندروید، پین‌کد چهاررقمی انتخاب کند. هم‌اکنون، این قابلیت گویا به اپلیکیشن Files by Google اضافه شده و دردسترس عموم قرار دارد.

علاوه‌بر امکان استفاده از پین‌کد چهاررقمی، پوشه‌هایی که در Safe Folders فعال شوند، از دسترس اپلیکیشن‌های دیگر در امان خواهند بود و نه‌تنها کاربران، بلکه سرویس‌ها و نرم‌افزارهای موجود در گوشی هوشمند نیز دسترسی به اطلاعات رمزگذاری‌شده را نخواهند داشت.

امکان رمزگذاری فولدرها در اندروید / Android

بااین‌حال، باید در نظر داشته باشید فایل‌های رمزگذاری‌شده فقط با استفاده از پین‌کد چهاررقمی دردسترس قرار می‌گیرند و درنتیجه، اگر رمز پوشه‌ها را فراموش کنید، دیگر امکان دسترسی به آن پوشه‌ و اطلاعات موجود در آن را نخواهید داشت.

امکان رمزگذاری فولدرها در اندروید / Android

هنگامی هم که اپلیکیشن Files by Google از گوشی هوشمند یا تبلت حذف شود، تمامی اطلاعات رمزگذاری‌شده نیز از حافظه دستگاه حذف خواهند شد. درحال‌حاضر، گوگل ویژگی Safe Folders را برای اپلیکیشن Files by Google عرضه کرده است و کاربران می‌توانند نسخه‌ی ۱.۰.۳۲۳ آن را دانلود و سپس روی دستگاه خود نصب کنند. درصورت تمایل، می‌توانید برنامه‌ی Files by Google را از این لینک گوگل استور دانلود و نصب کنید. این برنامه کاملا رایگان است و به پرداخت هزینه‌ نیازی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات