امکان اجرای اپلیکیشن گوشی‌های سامسونگ در ویندوز 10 با Your Phone فراهم می‌شود

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
سرویس Your Phone مایکروسافت به‌زودی قرار است میزبان قابلیتی جدید شود که به‌لطف آن می‌توان اپلیکیشن‌های موجود در گوشی‌های سامسونگ را روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اجرا کرد.
تبلیغات

مایکروسافت شب گذشته با انتشار بیانیه‌‌ای مطبوعاتی از گسترش همکاری تجاری خود با سامسونگ خبر داد. بیانیه‌ی جدید مایکروسافت اعلام می‌کند به‌زودی اپلیکیشن Your Phone به قابلیتی جدید مجهز می‌شود که ازطریق آن کاربران گوشی‌های سامسونگ می‌توانند اپلیکیشن اندرویدی خود را به‌صورت مستقیم روی رایانه‌های مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ در قالب پنجره‌ای مجزا اجرا کنند. قابلیت Phone Screen به شما امکان می‌دهد با استفاده از رایانه، گوشی هوشمند خود را کنترل کنید؛ بااین‌حال قابلیت جدید Your Phone کاربرد بیشتری دارد. 

قابلیت جدیدی که به Your Phone اضافه می‌شود فهرست تمامی اپلیکیشن‌هایی را که روی گوشی سامسونگ خود نصب کرده‌اید به‌نمایش می‌گذارد. ضربه زدن روی آیکون هر اپلیکیشن باعث می‌شود که آن اپلیکیشن در قالب پنجره‌ای مجزا روی ویندوز ۱۰ باز شود، انگار که در حال اجرای یکی از اپلیکیشن‌های بومی سیستم‌عامل مایکروسافت هستید. قابلیت موردبحث اساسا امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی ویندوز ۱۰ فراهم می‌کند؛ با این تفاوت که منابع لازم برای اجرای اپلیکیشن توسط گوشی هوشمند تأمین می‌شوند، نه رایانه.

سامسونگ در بیانیه‌ی جدید خود می‌نویسد:

وقتی که روی اپلیکیشن ضربه می‌زنید، در قالب پنجره‌ای مجزا اجرا می‌شود تا امکان انجام مولتی‌تسکینگ را برای شما فراهم کند. بدین ترتیب زمان کمتری از شما گرفته می‌شود و مجبور نیستید مراحل آزاردهنده‌ی نصب کردن یا وارد شدن به حساب کاربری را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی گوشی را به نوار وظیفه (تسکبار) یا منوی استارت ویندوز ۱۰ سنجاق کنید تا امکان دسترسی سریع و ساده به آن‌ها فراهم شود. به‌لطف این کار می‌توانید در همان حین که مشغول برگزاری کنفرانس ویدئویی هستید، شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید یا ناهار خود را سفارش دهید؛ بدون اینکه مجبور باشید سراغ گوشی بروید.

همان‌طور که در بیانیه‌ی مایکروسافت خواندید، به‌لطف قابلیت جدید Your Phone کاربران خواهند توانست اپلیکیشن‌های اندرویدی را در تسکبار یا منوی استارت سنجاق کنند که اتفاقی بسیار خوب است. این یعنی می‌توان پس از سنجاق کردن اپلیکیشن‌ها به تسکبار و منوی استارت، بدون نیاز به اجرای Your Phone، اپلیکیشن‌ها را مستقیما باز کرد. 

آپدیت جدید اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت اجرای اپلیکیشن سامسونگ روی ویندوز 10

قابلیت جدید Your Phone نخستین بار در مراسم گلکسی آنپکد سامسونگ که شب گذشته برگزار شد به‌نمایش درآمد. در گلکسی آنپکد امسال، گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ شامل مدل عادی و مدل اولترا، گلکسی تب S7، گلکسی تب S7 پلاس، گلکسی بادز لایو، گلکسی واچ ۳ و گلکسی Z فولد ۲ معرفی شدند.

قابلیت یادشده صرفا برای گوشی‌های سامسونگ معرفی شده و نمی‌دانیم که در آینده به گوشی‌های دیگر هم می‌آید یا خیر. خبر مهم دیگری که در مراسم آنپکد اعلام شد این بود که سامسونگ می‌خواهد «سه نسل» از اندروید را برای برخی از گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات