مایکروسافت احتمالا سرویس دسکتاپ مجازی Cloud PC را عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خبرها حاکی از آن است که مایکروسافت، سرویس دسکتاپ کلاود پی‌سی جدید خود را تا سال ۲۰۲۱ عرضه ‌می‌کند. این محصول، زیرساخت دیگری از دسکتاپ‌های مجازی ویندوز و مبتنی بر پلتفرم رایانش ابری آزور است.
تبلیغات

سال‌هاست از مایکروسافت انتظار می‌رود که تجربه‌ی مجازی جدیدی از ویندوز ارائه دهد. شایعاتی وجود دارد که این شرکت قصد دارد سرویس مجازی‌سازی Cloud PC را احتمالا تا بهار سال ۲۰۲۱ عرضه کند. این زیرساخت دسکتاپ مجازی ویندوز،‌ آفیس و نرم‌افزارهای کامپیوتر‌های مایکروسافت و تولیدکنندگان دیگر مانند تین‌کلاینت‌ها را به‌صورت مجازی اجرا می‌کند. گویا سرویس ابری دسکتاپ، جایگزین ویندوز و آفیس نصب‌شده نمی‌شود و مشتریان درصورت تمایل می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

پنجم ژوئن (۱۶ خرداد)، مایکروسافت در قسمت مشاغل موردنیاز سایتش از یک مدیر برنامه برای تیم Cloud PC دعوت به همکاری کرده است و برهمین اساس، وب‌سایت خبری ZDNet احتمال می‌دهد که این سرویس ارائه شود. جزئیات بیشتری درباره‌ی این شغل نوشته نشده است و برای افرادی که استراتژی مجازی‌سازی مایکروسافت را دنبال می‌کنند، خبر تازه‌ای نیست.

در توضیحات این شغل آمده است:

سرویس ابری Cloud PC مایکروسافت، محصول جدید و استراتژیک است که روی دسکتاپ مجازی ویندوز تعبیه می‌شود تا دسکتاپ و اپلیکشن‌ها را ازطریق سرویس ابری اجرا کند. در اصل، این سرویس، تجربه‌ی مدرن و منعطف و مبتنی‌بر سرویس ابری برای مشتریان کسب‌وکارها فراهم می‌کند و سازمان‌ها می‌توانند به روشی ساده‌تر و مقیاس‌پذیرتر به‌روز باشند. به‌نظر می‌رسد این سرویس به‌عنوان ماشین مجازی، این امکان را دراختیار مشتریان قرار می‌دهد تا به اپلیکیشن‌های ۳۶۵ مایکروسافت دسترسی داشته باشند.

همچنین در شرح شغل نوشته شده است: «مایکروسافت قصد دارد سرویس ابری جدیدش را به مجموعه‌ی مایکروسافت ۳۶۵ بیفزاید و خودش آن را مدیریت کند و برای هر مشتری با قیمت ثابت به‌فروش برساند. این استراتژی قیمت‌گذاری تک‌نرخی برای دسکتاپ مجازی اهمیت زیادی دارد و باتوجه‌ به بهینه‌سازی مصرف انرژی آژور انجام می‌شود. به‌نظر می‌رسد Cloud PC با هزینه‌ی اشتراک دردسترس خواهد بود.»

مایکروسافت با این آگهی استخدام به‌طور غیرمستقیم، خبر راه‌اندازی سرویس ابری دسکتاپ خود را اعلام کرد. ازطرفی، اسکات منچستر، مدیر برنامه‌ی Windows Virtual Desktop بود و در ماه فوریه، مدیر برنامه‌ی Cloud Managed Desktops شد. به‌نظر می‌رسد این تیم علاوه‌بر مهندسی ویندوز، روی سرویس ابری و توسعه‌ی آن کار می‌کنند.

کارشناسان مایکروسافت هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این سرویس ابری را اعلام نکرده‌اند و جزئیات بیشتری درباره‌ی سرویس ابری دسکتاپ ارائه نداده‌اند.

مشابه همین اتفاق در سال ۲۰۱۴ رخ داد که شایعاتی مبنی‌بر راه‌اندازی ویندوز ۳۶۵ رایج شد و کارشناسان مایکروسافت آن‌ها را تایید نمی‌کردند. بااین‌حال، این شرکت از آن زمان تاکنون، نسخه‌های متنوعی از این ویندوز ازجمله Microsoft 365 E3 و  Microsoft 365 E5 را عرضه کرده‌ است. درسال ۲۰۱۷، مدیران مایکروسافت از نام Microsoft 365-powered device برای ویندوزها استفاده می‌کردند؛ اما بعد از مدتی دیگر آن را به‌کار نبردند.

همچنین، به‌تازگی مایکروسافت، سرویس مدیریت دسکتاپ (MMD) عرضه می‌کند. این سرویس ابری با دریافت هزینه، خدمات راه‌اندازی و‌ به‌روزرسانی‌ها را ارائه می‌دهد و کامپیوتر‌های دارای نسخه‌ی ویندوز ۱۰ را برای کاربران کسب‌وکارها مدیریت می‌کند. سرویس مدیریت دسکتاپ شامل مایکروسافت ۳۶۵ (ویندوز ۱۰ اینترپرایز E3 و آفیس ۳۶۵ پروپلاس) و ویندوز آیتوپایلوت است و سخت‌افزار ویندوز ۱۰ را انتخاب می‌کند. مایکروسافت پیکربندی دستگاه، نظارت بر امنیت، توسعه‌ی اپلیکیشن، مدیریت به‌روزرسانی، دسکتاپ‌ آنالیتیکس و پشتیبانی شبانه‌روز مشتریان را انجام می‌دهد. این سرویس فعلا دراختیار تعدادی از شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات