گوگل مپس با Live View AR مکان دقیق شما را مشخص می‌کند

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل مپس از‌این‌پس می‌تواند به‌لطف بهره‌گیری از قابلیتی با نام Live View AR، مکان دقیق حضور شما را مشخص کند.
تبلیغات

گوگل ازطریق اپلیکیشن Lens به‌طورویژه در حوزه‌ی واقعیت افزوده حضور پیدا کرده است؛ اما ازطریق اپلیکیشن مپس نیز کوشیده از واقعیت افزوده استفاده کند. از سال گذشته، کاربران اندروید و iOS می‌توانند با گوگل مپس مسیر حرکت خود را ازطریق واقعیت افزوده پیدا کنند و طبق اعلام رسمی، ویژگی‌های جدید نیز در این زمینه در راه هستند. 

در ناحیه‌های با تراکم بسیار زیاد گاهی اوقات GPS و وای‌فای نمی‌توانند در نقش روشی مطمئن برای اشاره‌ی دقیق به محل حضور شما‌ ظاهر شوند. این موضوع هنگامی به مشکلی جدی تبدیل می‌شود و مشکلاتی پیش‌ روی شما می‌گذارد که بخواهید پیاده یا با خودرو در داخل شهر رفت‌و‌آمد کنید.

کاربران نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن نقشه‌یاب گوگل مپس (Google Maps) با بهره‌گیری از قابلیتی که به‌لطف فناوری واقعیت افزوده به‌دست آمده، می‌توانند محل دقیق حضور آن‌ها و نیز جهتِ روبه‌رویشان را دقیق مشخص کنند. این قابلیت با نام Live View AR شناخته می‌شود. 

سال گذشته، گوگل مپس قابلیت لایو ویو را راه‌اندازی کرد. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد مسیر حرکت خود را ‌‌هنگام پیاده‌روی پیدا کند. با استفاده از این قابلیت، می‌توان دوربین گوشی را جلو چشم قرار داد تا فاصله‌ی شما تا نقاط معروف شهر را مشخص کند. همچنین، این قابلیت می‌تواند محل حضورتان را تا دیگر ارجاعات بصری تصاویر قابلیت Street View گوگل مشخص کند.

مشخص کردن مکان کاربر با لایو ویو AR گوگل مپس

وقتی اولین‌بار لایو ویو را اجرا می‌کنید، از شما خواسته می‌شود دوربین را به‌سمت ساختمان‌ها و تابلوهای خیابان و دیگر بخش‌های اطرافتان نشانه بگیرید. این کار به گوگل مپس کمک می‌کند بفهمد که رو به‌ چه سمتی قرار گرفته‌اید. 

رسانه‌ی GSMArena ادعا می‌کند که این قابلیت جدید به نسخه‌ی پایدار گوگل مپس اضافه شده است تا بتواند با استفاده از Live View AR محل کاربر را در ایالات متحده‌ی آمریکا مشخص کند. این قابلیت روی گوشی وان‌پلاس ۸ پرو آزمایش شده و به‌خوبی کار کرده است. بدین‌منظور، تنها کافی است روی نقطه‌ی آبی‌رنگ مشخص‌کننده‌ی مکان ضربه بزنید و گزینه‌ی مدنظر خود را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که قابلیت جدید درحال‌حاضر صرفا روی آن دسته از گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند که دوربین آن‌‌ها می‌تواند از اپلیکیشن‌های کیت توسعه‌ی نرم‌افزار ARCore پشتیبانی کند و فقط در جاهایی ارائه می‌شود که Street View دردسترس باشد. همین‌که به گوگل مپس اجازه‌ی دسترسی به دوربین را بدهید، می‌توانید منطقه را اسکن کنید تا گوگل تشخیص دهد که دقیقا کجا حضور دارید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی قابلیت جدید گوگل مپس دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات