اپل کدهای منبع Swift و Xcode را به رایگان در اختیار معلمان قرار می‌دهد

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل یادگیری نحوه‌ی آموزش برنامه‌نویسی برای iOS و macOS را برای معلمان آسان‌تر می‌کند و کدهای منبع Swift و Xcode را به رایگان دراختیار آن‌ها می‌گذارد.
تبلیغات

اپل یک دوره‌ی آموزشی آنلاین رایگان برای معلمان برگزار می‌کند تا دانش آموزش توسعه‌ی اپلیکیشن با زبان برنامه‌نویسی Swift را پیدا کنند. این زبان که برای توسعه‌ی اپلیکیشن برای پلتفرم‌های iOS و macOS کاربرد دارد، یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی محسوب می‌شود.

دوره‌ی رایگان کدنویسی اپل درکنار ابزارها و منابع موجود برای آموزش کدنویسی به دانش‌آموزان کاربرد پیدا می‌کند. اپل با هدف تکمیل منابع دردسترس برای آموزش از راه دور در دوران شیوع کووید ۱۹، این ابزارها را تکمیل می‌کند.

برنامه‌ی جدید اپل برای معلم‌ها شامل دوره‌های آموزشی تکمیلی Develop in Swift و Everyone Can Code می‌شود. به‌علاوه، یک دوره‌ی حرفه‌ای جدید نیز به دوره‌ی آموزشی توسعه با سویفت اضافه شده است که به‌رایگان دراختیار معلم‌ها قرار می‌گیرد.

دوره‌های دید با هدف تسهیل آموزش کدنویسی از راه دور توسعه یافته‌اند

سوزان پرسکات، معاون ارشد اپل در بخش Markets, Apps, and Services درباره‌ی خدمات جدید می‌گوید: «ما مشاهده کردیم که در ماه‌های گذشته، دانش‌آموزان و دانشجوها برنامه‌های امنیت غذایی برای دانشکده‌ی خود طراحی کردند و معلم‌ها نیز باشگاه‌های مجازی کدنویسی را در تعطیلات تابستانی برگزار می‌کردند. ما به‌عنوان بخشی از تعهد خود در مسیر کمک به دسترسی به آموزش علوم کامپیوتری، دوره‌های یادگیری حرفه‌ای را اضافه می‌کنیم که به معلم‌ها، صرف‌نظر از مهارت‌شان، فرصت یادگیری کدنویسی را بدهیم. همچنین فرصت آموزش کدنویسی به نسل بعدی توسعه‌دهنده‌ها و طراح‌ها نیز ازطریق همین مسیر فراهم می‌شود».

دوره‌ی آموزشی توسعه‌‌ی اپلیکیشن با سویفت، شامل آموزش استفاده از Xcode برای برنامه‌نویسی در مک نیز می‌شود. این محیط، به‌عنوان محیط یکپارچه‌ی توسعه برای ساختن پروژه‌های سویفت شناخته می‌شود. اپل همچنین دوره‌ی کدنویسی Everyone Can Code خود را هم به‌روزرسانی کرد که کدنویسی با سویفت را ازطریق بازی و پازل و اپلیکیشن Swift Playgrounds به دانش‌آموزان ابتدایی آموزش می‌دهد.

iOS 14 تصویر هوم اسکرین

دوره‌ی آموزشی Develop in Swift شامل چهار کتاب آموزشی رایگان می‌شود که از اپلیکیشن Apple Books دردسترس علاقه‌مندان قرار دارد. این  کتاب‌ها شامل Develop in Swift Explorations, Develop in Swift AP CD Principles و Develop in Swift Fundamentals می‌شود. تا پاییز امسال، یک کتاب جدید به‌نام Develop in Swift Data Collections به مجموعه اضافه خواهد شد.

دوره‌ی آموزشی Everyone Can Code یک کتاب جدید به‌نام Everyone Can Code Adventures ارائه می‌کند. کتاب جدید برای دانش‌آموزانی مناسب خواهد بود که کتاب قبلی Everyone Can Code Puzzles را مطالعه کرده باشند. این کتاب‌ها نیز در اپل بوکس به‌رایگان عرضه می‌شوند.

اپل با هدف‌گذاری والدینی که کودکان علاقه‌مند به کدنویسی دارند نیز برنامه‌های خود را توسعه داده است. کوپرتینویی‌ها منابع یادگیری از راه دور را برای این والدین بهبود داده‌اند و یک دوره‌ی A Quick Start to Code را برای والدین دانش‌آموزان بزرگ‌تر از ۱۰ سال فراهم کرده‌اند. به‌علاوه، یک وب‌سایت به‌نام Learning from Home توسط اپل راه‌اندازی شده است که ویدیوهای متعدد و کنفرانس‌های مجازی پیرامون یادگیری از راه دور را دراختیار والدین و معلم‌ها قرار می‌دهد. همچنین آن‌ها می‌توانند در کلاس‌های آموزشی مجازی با حضور اساتید اپل حضور پیدا کنند.

اپل در پایان اطلاعیه‌ی جدید عنوان کرد که درحال حاضر، بیش از ۹ هزار مؤسسه‌ی آموزشی در سرتاسر جهان از برنامه‌های Everyone Can Code و Develop in Swift برای آموزش کدنویسی به دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات