واتساپ به قابلیت جستجو بر اساس تاریخ و مدیریت حافظه بهبودیافته مجهز می‌شود

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیام‌رسان محبوب واتساپ به‌زودی به قابلیت‌های کاربردی جدیدی همچون جست‌وجو براساس تاریخ مجهز می‌شود.
تبلیغات

شنیده‌ها حاکی از آن است که تیم توسعه‌ی واتساپ امکانات جدیدی در زمینه‌ی مدیریت حافظه و همینطور جستجوی بهینه‌ی پیام‌ها، به این پیام‌رسان محبوب اضافه می‌کنند و بر همین اساس قرار است به‌زودی این امکانات مفید دردسترس کاربران اندروید و iOS واتساپ قرار گیرد.

وب‌سایت WABetaInfo که امکانات جدید و در دست توسعه واتساپ را رصد می‌کند در تازه‌ترین مقاله خود می‌گوید که جستجوی پیام‌ها و مدیریت حافظه در واتساپ به‌زودی آسان‌تر از قبل خواهد شد.

نخستین ویژگی جدید واتساپ که جست‌وجو براساس تاریخ نام دارد به کاربران اجازه خواهد داد تا به سرعت پیام‌های خود را براساس تاریخ، جست‌وجو کنند. البته درحال‌حاضر هم امکان جستجوی پیام در واتساپ وجود دارد؛ اما با اضافه شدن قابلیت جدید، یافتن پیام‌های قدیمی به مراتب آسان‌تر خواهد شد. در گزارش WABetaInfo آمده است که ویژگی جدید، مراحل اولیه‌ی توسعه را طی می‌کند و هنوز دردسترس کاربران نسخه بتای واتساپ قرار نگرفته است؛ اما تصاویر فاش‌شده نشان می‌دهند که با اضافه شدن این ویژگی، کاربران یک آیکن تقویم در بخش جستجوی پیام‌ها مشاهده می‌کنند که با لمس آن، امکان فیلتر کردن تاریخ در پیام‌های مختلف دریافتی یا ارسالی، فراهم خواهد شد.

whatsapp new feature1

ویژگی جدید دیگر، امکان مدیریت حافظه است. به‌نظر می‌رسد واتساپ در حال بررسی و آزمودن ابزارهای مختلفی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است و به‌زودی این امکانات را به بخش بازطراحی شده‌ی حافظه این اپلیکیشن اضافه خواهد کرد. به‌عنوان مثال در آینده دو نوع فیلتر پیش‌فرض جدید برای انواع پیام وجود خواهد داشت که با کمک فیلتر اول کاربر می‌تواند پیام‌های ارسالی را جست‌وجو کند و با استفاده از فیلتر دوم، توانایی جداسازی فایل‌های با حجم بالا را خواهد داشت. به‌ظاهر با استفاده از دکمه‌ی مرتب‌سازی پیام‌ها نیز می‌توانید، پیام‌ها را براساس زمان دریافت و ارسال، از جدید به قدیم یا برعکس و همینطور براساس حجم پیام مرتب کنید.

whatsapp new feature2

WABetaInfo خاطرنشان می‌کند که ویژگی مدیریت حافظه نیز در حال توسعه است و تا پیش از انتشار نیاز به بررسی و اضافه شدن امکانات بیشتر دارد؛ البته این وب‌سایت به زمان انتشار این ویژگی‌های جدید اشاره‌ای نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات