با Bing Wallpaper، والپیپرهای روزانه موتور جستجوی بینگ را به دسکتاپ بیاورید

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به‌تازگی اپلیکیشنی رسمی منتشر کرده است که به‌واسطه‌ی آن می‌توان والپیپرهای روزانه‌ی موتور جست‌و‌جوی بینگ را به‌عنوان والپیپر رایانه‌های شخصی استفاده کرد.
تبلیغات

شماری از طرفداران مایکروسافت همواره از این شرکت درخواست کرده‌اند امکان استفاده از والپیپرهای روزانه‌ی موتور جست‌‌و‌جوی بینگ در سیستم‌عامل ویندوز را ازطریق اپلیکیشنی مستقل فراهم کند. پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام ردموندی‌‌ها به درخواست‌های متعدد کاربران گوش دادند و اپلیکیشنی مستقل برای این کار منتشر کردند. این اپلیکیشن که از آن با نام بینگ والپیپر (Bing Wallpaper) یاد می‌شود، به شما امکان می‌دهد والپیپرهایی که به‌صورت روزانه در موتور جست‌و‌جوی بینگ قرار می‌گیرند، به‌طورخودکار به ویندوز بیاورید تا رایانه‌تان نیز به‌صورت روزانه والپیپر خود را به‌روز کند.

بینگ والپیپر اپلیکیشن ساده‌ای است که امکان دانلود آن با مراجعه به وب‌سایت رسمی مایکروسافت وجود دارد و در کمال تعجب، ازطریق فروشگاه آنلاین این شرکت ارائه نشده است. این اپلیکیشن پس از نصب روی رایانه، به بخش سینی سیستم (System Tray) اضافه می‌شود که پنجره‌ای کوچک در سمت راست منوی تسکبار است و آیکونی شبیه به فلش روبه‌بالا دارد.

به‌لطف این اپلیکیشن، والپیپرهای ویندوز به‌صورت خودکار با والپیپرهای بینگ همگام‌سازی می‌شوند. ناگفته نماند مایکل شکتر، مدیرکل واحد رشد و توزیع موتور جست‌و‌جوی بینگ در شرکت مایکروسافت، با انتشار توییتی رسما آغاز به‌ کار اپلیکیشن Bing Wallpaper را اعلام کرده است.

بینگ والپیپر / Bing Wallpaper

پس از نصب بینگ والپیپر، آیکون این اپلیکیشن به منو System Tray اضافه می‌شود.

مایکروسافت درباره‌ی این اپلیکیشن جدید می‌گوید: 

اپلیکیشن Bing Wallpaper مجموعه‌ای از تصاویر زیبا از سراسر دنیا را شامل می‌شود که روی صفحه‌ی اصلی موتور جست‌و‌جوی بینگ قرار گرفته‌اند. با نصب این اپلیکیشن، نه‌تنها به‌صورت روزانه والپیپرهای جدیدی روی صفحه‌ی دسکتاپ رایانه مشاهده خواهید کرد؛ بلکه می‌توانید اطلاعاتی درباره‌ی والپیپرها کسب کنید و بفهمید متعلق به کجا هستند.

در نظر داشته باشید اپلیکیشن جدید مایکروسافت در مراحل نصب از شما می‌خواهد صفحه‌ی اصلی مرورگر و البته موتور جست‌و‌جوی اصلی را به بینگ تغییر دهید. اگر می‌خواهید والپیپرهای روزانه‌ی بینگ به صفحه‌ی دسکتاپ رایانه اضافه شوند؛ اما تمایلی به استفاده از بینگ ندارید، می‌توانید به‌راحتی تیک دو گزینه‌ی مربوط به آن را بردارید. با‌این‌همه‌، گوش فرادادن مایکروسافت به درخواست کاربران و اضافه‌کردن رسمی این قابلیت اتفاقی خوشایند است. ردموندی‌ها پیش‌تر رویکردی مشابه برای مایکروسافت لانچر (Microsoft Launcher) در سیستم‌عامل اندروید اتخاذ کرده بودند. در مایکروسافت لانچر تنظیمات خاصی وجود دارد که با اتکا بر آن‌ها می‌توان والپیپر گوشی را با والپیپرهای روزانه‌ی بینگ همگام‌سازی کرد.

ناگفته نماند پیش‌تر ازطریق اپلیکیشن Bing Desktop نیز امکان اضافه‌کردن والپیپرهای بینگ به صفحه‌ی دسکتاپ وجود داشت؛ اما این اپلیکیشن قابلیت‌های دیگری نیز ارائه می‌داد که از بین آن‌ها می‌توانیم به امکان جست‌و‌جو در بینگ بدون نیاز به مرورگر و ازطریق خود اپلیکیشن و تنظیم فید خبری اشاره کنیم. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اپلیکیشن Bing Wallpaper چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات