تنسنت میتینگ برای رقابت با مایکروسافت تیمز و زوم عرضه شد

یک‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تنسنت نسخه‌ی جهانی برنامه‌ی تنسنت میتینگ را معرفی کرد. از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به برگزاری رایگان کنفرانس ویدئویی با حضور حداکثر ۳۰۰ نفر مشارکت‌کننده اشاره کرد.
تبلیغات

تنسنت (Tencent)، یکی از غول‌های نرم‌افزاری چین، نسخه‌ی بین‌المللی اپلیکیشن تنسنت میتینگ (Tencent Meeting) را رونمایی کرد. درواقع، این اپلیکیشن برای برگزاری ویدئوکنفرانس توسعه‌داده شده و مبتنی‌بر فضای ابری است. از تنسنت میتینگ برای مقابله با بیماری کرونا در چین استفاده شد؛ به‌نحوی‌ که کسب‌وکارهای کوچک‌وبزرگ برای برقراری ارتباط با کارکنان یا مشتریان و مراکز آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان از این اپلیکیشن بهره بردند.

حال، به‌نظر می‌رسد موفقیت تنسنت میتینگ مدیران شرکت را راضی کرده است تا نسخه‌ای بین‌المللی از آن را برای ۱۰۰ کشور عرضه کنند. تنسنت میتینگ در هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS عرضه می‌شود و از ویژگی‌های آن امکان برگزاری رایگان ویدئوکنفرانس با حضور حداکثر ۳۰۰ مشارکت‌کننده است. لوری وو، معاون ارشد شرکت تنسنت کلاد، درباره‌ی اپلیکیشن تنسنت میتینگ توضیح داد:

با گسترش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در خارج از کشور چین، به‌دنبال ارائه‌ی خدمات به کاربرانمان در سراسر نقاط دنیا هستیم تا امکان فعالیت دورکاری از خانه داشته باشند. در آینده، قصد داریم با درنظرگرفتن مقررات هر کشور، خدماتمان را به سراسر نقاط دنیا برسانیم.

اپلیکیشن تنسنت میتینگ دسامبر ۲۰۱۹ به بازار چین عرضه شد. این اپلیکیشن امکان برگزاری کنفرانس صوتی و تصویری را ارائه می‌دهد. با اینکه فقط دو ماه از عرضه‌ی تنسنت میتینگ می‌گذرد، آمار کاربران فعال روزانه آن از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشته است و یکی از اپلیکیشن‌های محبوب‌ برگزاری کنفرانس ویدئویی در چین شناخته می‌شود.

با گسترش بیماری کرونا در چین، ویژگی‌های حالت رایگان تنسنت میتینگ گسترش یافت و به کاربران اجازه داده شد کنفرانس ویدئویی با حضور حداکثر ۳۰۰ مشارکت‌کننده برگزار کنند. در‌این‌بین، بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ‌و‌کوچک و حتی مراکز آموزشی چین به استفاده از اپلیکیشن تنسنت میتینگ روی آوردند.

اپلیکیشن تنسنت میتینگ / Tencent Meeting

استقبال گسترده از تنسنت میتینگ باعث شد شرکت تنسنت کلاد بیش از یک‌میلیون پردازنده به شبکه‌اش برای پوشش نیازهای کاربران اضافه کند. همچنین، تعداد ماشین‌های مجازی ابری (CVM) شرکت تنسنت کلاد نیز تنها در هشت روز از مرز ۱۰۰ هزار واحد گذشته است. درواقع، تنسنت کلاد توانسته رکورد بخش محاسبات ابری کشور چین را بشکند.

مقام‌های تنسنت کلاد مدعی هستند اپلیکیشن تنسنت میتینگ نه‌تنها باعث رشد روند کاری بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک‌و‌بزرگ شده است؛ بلکه اداره‌های دولتی چین نیز به استفاده از اپلیکیشن این شرکت روی آورده‌اند.

در زمانی‌که چین در اوج بحران بیماری کرونا بود، بسیاری از قراردادها و ملاقات‌های تجاری ازطریق اپلیکیشن تنسنت میتینگ انجام شده است. این موضوع نشان می‌دهد اپلیکیشن ساخت تنسنت کلاد علاوه‌بر برگزاری کلاس‌های آموزشی یا هماهنگ‌سازی میان کارکنان شرکت، راهکارهایی برای سرعت‌بخشیدن به رویه‌ی اجرای امور اداری نیز ارائه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات