هواوی تا ۱۰۰ درصد درآمد اپلیکیشن‌های AppGallery را به توسعه‌دهندگان می‌دهد

یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی قصد دارد برای رونق‌بخشی بیشتر به اپ استور اختصاصی خود امتیازات ویژه‌ای برای توسعه‌دهندگان در نظر بگیرد.
تبلیغات

اپ‌گالری هواوی در حال حاضر با اختلاف زیاد، پایین‌تر از پلی استور گوگل و اپ استور اپل، سومین فروشگاه بزرگ اپلیکیشن‌های موبایل به حساب می‌آید. هواوی به دلیل تحریم‌های دولت آمریکا تا اطلاع ثانوی مجاز به استفاده از اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل نیست؛ به همین خاطر شدیدا به فروشگاه اختصاصی خود یعنی AppGallery وابسته است.

ازاین‌رو این شرکت چینی در تلاش است تا توسعه‌دهندگان را به سازگار کردن اپلیکیشن‌های خود با این فروشگاه تشویق کند. هواوی برای این کار سیاستی جدید در پیش گرفته و بنا دارد بخش اعظم درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های اپ‌گالری را در دو سال نخست این طرح به توسعه‌دهندگان بازگرداند.

دوره‌ی زمانی‌که توسعه‌دهندگان می‌توانند از امتیازات ویژه‌ی درآمدی استفاده کنند ۲۴ ماه تعیین شده است؛ البته به شرطی که آن‌ها تا قبل از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۰ تیر ۹۹) توافق‌نامه‌ی مربوطه را بپذیرند. سیاست جدید شامل دو دوره‌ی یک ساله است. همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌شود میزان این امتیازات درآمدی در این دو دوره بسته به نوع اپلیکیشن متفاوت خواهد بود.

دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها

سال نخست

(سهم‌هواوی:سهم‌توسعه‌دهنده)

سال دوم

(سهم‌هواوی:سهم‌توسعه‌دهنده)

نرخ استاندارد تقسیم درآمد 

(سهم‌هواوی:سهم‌توسعه‌دهنده)

آموزشی

۱۰۰:۰

۹۰:۱۰

۸۰:۲۰

بازی

۸۵:۱۵

۸۵:۱۵

۷۰:۳۰

رسانه و سرگرمی، ابزارها، ارتباطی، کتاب‌ها و منابع، عکاسی، آشپزی، سفر و مسیریابی، مسافرت و اقامت، خرید، کسب‌و‌کار، کودکان، مالی، ورزش و سلامت، سبک زندگی، خودرو، شخصی‌سازی

۱۰۰:۰

۸۵:۱۵

۷۰:۳۰

نکته‌ی قابل‌توجه اینجا است هواوی در سال نخست، درآمد فروش تمامی اپلیکیشن‌ها به جز دسته‌ی بازی را به‌طور کامل به توسعه‌دهندگان برمی‌گرداند.

پس از اتمام موعد دو ساله، نرخ استاندارد اعمال شده و نسبت سهم هواوی به سهم توسعه‌دهندگان برای تمامی دسته‌بندی‌ها به جز دسته‌ی آموزشی ۳۰ به ۷۰ خواهد بود. برای اپلیکیشن‌های آموزشی این نسبت ۲۰ به ۸۰ خواهد بود.

سیاست جدید هواوی تنها برای توسعه‌دهندگان خارج از چین موضوعیت دارد. هواوی در مجموع برای توسعه‌دهندگان خارجی امتیازات بیشتری در نظر می‌گیرد؛ به‌عنوان مثال تنها نیمی از عواید پرداخت درون برنامه‌ای به توسعه‌دهندگان چینی تعلق می‌گیرد؛ این در حالی است که سهم توسعه‌دهندگان غیرچینی ۷۰ درصد است.

برای مقایسه، گوگل و اپل در حال حاضر ۳۰ درصد از درآمد فروش اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه‌هایشان را سهم خود می‌دانند و ۷۰ درصد باقی‌مانده را به توسعه‌دهندگان پرداخت می‌کند.

سال گذشته، اپیک گیمز از قرار دادن بازی بسیار محبوب خود، فورتنایت، در پلی استور گوگل خودداری کرد زیرا تخصیص سهم ۳۰ درصدی از درآمد حاصل از آن به گوگل را ناعادلانه می‌دانست. بعدازاین اپیک گیمز اقدام به راه‌اندازی فروشگاه بازی خود کرد. در این فروشگاه ۸۸ درصد از درآمد فروش بازی‌ها به توسعه‌دهنده و تنها ۱۲ درصد به خود فروشگاه اختصاص پیدا می‌کند. درصورتی‌که توسعه‌دهنده بازی خود را با موتور بازی‌سازی اپیک گیمز به‌نام آنریل انجین ساخته باشد سهم توسعه‌دهنده به ۹۵ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

سهم ۸۵ درصدی که هواوی برای بازی‌سازان در نظر گرفته است به سهم ۸۸ درصدی فروشگاه اپیک گیمز  برای توسعه‌دهندگان بازی بسیار نزدیک است.

نظر شما کاربران زومیت در مورد استراتژی جدید هواوی در اپ‌گالری چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات