مومنت توسعه اپلیکیشن اندرویدی Pro Camera را متوقف کرد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مومنت، سازنده‌ی لنزهای حرفه‌ای برای گوشی‌های هوشمند، دیگر اپلیکیشن اختصاصی خود موسوم به Pro Camera را برای اندروید توسعه نمی‌دهد.
تبلیغات

مومنت (Moment) اعلام کرد که اپلیکیشن اختصاصی خود موسوم به Pro Camera را دیگر برای گوشی‌های اندرویدی توسعه نخواهد یافت. اگرچه این اپلیکیشن برای استفاده از لنزهای حرفه‌ای شرکت الزامی نیست؛ اما کنترل بیشتری را در اختیار عکاسان حرفه‌ای دنیای موبایل قرار می‌داد. شرکت سازنده، دلیل توقف توسعه را دشواری هماهنگ کردن اپلیکیشن با نسخه‌های متعدد و فراوان اندروید می‌داند که توسط تولیدکننده‌های گوشی هوشمند، شخصی‌سازی می‌شوند.

مک باروس، هم‌بنیان‌گذار مومنت در ایمیلی به مشتریان خود نوشت:

ما عاشق اندروید هستیم؛ اما متأسفانه تیم مهندسی ما دیگر توانایی توسعه‌ی این اپلیکیشن را ندارد. به‌طور خلاصه، تولیدکننده‌های موبایل دوست دارند تا نسخه‌ای اختصاصی و شخصی‌سازی شده از اندروید را به کاربران عرضه کنند. هریک از نسخه‌ها، دسترسی‌های متفاوتی به قابلیت‌های دوربین ممکن می‌کنند. درنتیجه قابلیت‌های اپلیکیشن ما در مدل‌های متنوع گوشی اندرویدی از سازنده‌های گوناگون، یکسان نیست. مشکل زمانی بیشتر می‌شود که نسخه‌ی جدیدی از اندروید منتشر شود. نسخه‌ی جدید، تغییراتی که سازنده‌ها در اندروید ایجاد کرده بودند را باز هم دچار تغییر و تحول می‌کند.

باروس در مصاحبه‌ای با ورج گفت که در iOS شاهد استانداردسازی دسترسی به قابلیت‌های دوربین هستیم. درنتیجه مومنت به‌راحتی مطمئن خواهد بود که نسخه‌ی iOS اپلیکیشن Pro Camera در همه‌ی گوشی‌های اپل، کارایی یکسان دارد. ازطرفی در نسخه‌های متفاوت اندروید،‌ دسترسی توسعه‌دهنده‌ها به قابلیت‌‌‌های دوربین با هم تفاوت دارد. حتی برخی اوقات مدل‌های متنوع از گوشی‌های یک شرکت، دسترسی‌های متفاوتی به دوربین ارائه می‌کنند. درنتیجه تیم توسعه‌دهنده‌ی مومنت به‌جای تمرکز روی اضافه کردن قابلیت‌ها، بیشتر زمان خود را به برطرف کردن چالش‌های هماهنگی نرم‌افزار با گوشی اختصاص می‌دهد.

اپلیکیشن Pro Camera هنوز هم برای دریافت در پلی استور عرضه می‌شود. این اپلیکیشن قیمت ۳/۹۹ دلاری دارد و برای کاربران حرفه‌ای عکاسی با گوشی هوشمند، انتخابی مناسب محسوب می‌شود. به‌علاوه، لنزهای مومنت هنوز هم برای گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شوند. باروس تنها در پایان مصاحبه گفت که با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید اندروید و گوشی‌های جدید به بازار، دیگر خبری از توسعه‌ی نسخه‌ی جدید Pro Camera نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات