اینستاگرام قبل از ارسال محتوای توهین آمیز، به ارسال کننده هشدار می‌دهد

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام قابلیت جدیدی معرفی کرد که با کمک هوش مصنوعی، محتوای ارسالی کاربران را پیش‌بینی می‌کند.
تبلیغات

اینستاگرام اعلام کرد از روز گذشته به کاربرانی که ممکن است محتوای آن‌ها توهین‌آمیز باشد، درباره‌ی آن محتوا هشدار می‌دهد. اگر کاربری بخواهد نظری درباره‌ی عکس یا ویدئو ارسال کند که بنابر تشخیص ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی اینستاگرام حاوی محتوای توهین‌آمیز یا مغایر با قوانین این پلتفرم باشد، پیامی تهیه و برای کاربر ارسال خواهد شد که یادآوری می‌کند این پیام «شبیه محتواهایی است که پیش‌تر گزارش شده‌اند».

انتظار می‌رود این پیام کاربر را به ایجاد تغییر در لحن محتوای خود تشویق کند؛ اما در‌عین‌حال، کاربر می‌تواند بدون ایجاد تغییر در متن مدنظرش آن را منتشر کند.

این ابزار مشابه ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی دیگری است که اینستاگرام در ژوئیه معرفی کرد. این شبکه‌ی اجتماعی محبوب می‌گوید سیاست تشویق کاربران به تغییردادن متن پیام‌های توهین‌آمیزشان نتایج درخورتوجهی در راه مقابله با آزار و اذیت آنلاین داشته است.

معرفی این قابلیت‌ها گام‌های جدید اینستاگرام به‌منظور تلاش برای کم‌کردن میزان آزار و اذیت آنلاین به‌شمار می‌روند. این پلتفرم در اکتبر قابلیت محدودکننده‌ی دیگری معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌داد توهین‌کنندگان را بدون مسدودکردن، از دید خود مخفی کنند. سال گذشته نیز، اینستاگرام فیلتر جدیدی معرفی کرد که براساس هوش مصنوعی کار می‌کند و می‌تواند از افراد درمقابل پیام‌های توهین‌آمیز و آزار کلامی محافظت کند.

اینستاگرام

قابلیت جدید اینستاگرام برخلاف قابلیت‌های مشابه دیگر این‌بار سراغ کاربرانی رفته است که احتمالا پیام‌های حاوی محتوای نامناسب منتشر می‌کنند. بعید به‌نظر می‌رسد این سیاست کسانی را به انجام‌ندادن این کار قانع کند که می‌دانند محتوای ارسالی‌شان توهین‌آمیز است. بااین‌حال، اینستاگرام امیدوار است ابزار جدید از توهین‌های غیرعمدی کاربران جلوگیری کند. این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرده است قابلیت مذکور در گام اول در چند کشور منتخب آزمایش خواهد شد و در ماه‌های آینده برای کاربران در سراسر جهان دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات