لوگو جدید مرورگر Edge مبتنی‌بر کرومیوم رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت با هدف تکمیل تغییرات مرورگر اج که اکنون مبتنی‌بر کرومیوم است، تصمیم گرفته لوگو آن را نیز از اول بازطراحی کند تا دیگر شبیه اینترنت اکسپلورر نباشد.
تبلیغات

مایکروسافت شب گذشته از بازطراحی لوگو مرورگر اج مبتنی‌بر کرومیوم خبر داد. این غول حوزه‌ی نرم‌افزار بیش از چهار سال پیش لوگو اولیه‌ی مایکروسافت اج (Microsoft Edge) را رونمایی کرده بود که با نگاهی دقیق به آن، به‌خوبی می‌شد فهمید از لوگو اینترنت اکسپلورر برای طراحی آن الهام گرفته شده است. 

مایکروسافت به‌تازگی نسخه‌ی جدید Canary اج را دردسترس قرار داده است. در این نسخه، ظاهرا مینی‌گیم موج‌سواری پنهان شده است که کاربران با تکمیل آن توانسته‌اند لوگو جدید مایکروسافت اج را پیدا کنند. لوگو جدید اج در نگاه اول شبیه به موج به‌نظر می‌رسد و در طراحی آن از زبان Fluent Design بهره گرفته شده است که پیش‌تر در آیکون‌های جدید آفیس دیده بودیم.

لوگو مایکروسافت اج بیانگر حرف e است؛ اما دیگر شبیه به لوگو اینترنت اکسپلورر به‌نظر نمی‌آید و شکلی منحصربه‌فرد و بسیار مدرن به‌خود گرفته است. تصمیم مایکروسافت برای ساخت مجدد مرورگر اج با کرومیوم نشان داد این شرکت می‌خواهد برخی سنت‌های پیشین خودش را بشکند. در‌همین‌زمینه، ردموندی‌ها از لوگو سنتی فاصله گرفته‌اند و به‌سمت مدرن‌کردن آن‌ها پیش می‌روند. احتمالا مایکروسافت به‌زودی دلایل انتخاب این طراحی جدید را شرح دهد تا بفهمیم چه فلسفه‌ای در پشت آن نهفته است. 

لوگوی جدید مایکروسافت اج / Microsoft Edge New Logo

گفتنی است آیکون جدید اج به‌شکلی بسیار جالب رونمایی شد. کارمندان مایکروسافت ابتدا سرنخ‌های خاصی از این لوگو در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند تا کاربران را به حل پازل دعوت کنند. کسانی که موفق می‌شدند پازل را حل کنند، باید ازطریق کد Obj پنهان‌شده در عکس، آیکون اج را به‌‌صورت سه‌بعدی رندر می‌کردند. تمامی این سرنخ‌ها به مجموعه‌ای از کلمات انگلیسی منتهی شد که کاربر لازم بود آن‌ها را در وب‌سایت اینسایدر مایکروسافت اج در فانکشن جاوااسکپریت وارد کند. انجام این کار مشخص می‌کرد کدام‌یک از کلمات باید از ویدئو خاصی بیرون کشیده شوند که به‌نمایش درمی‌آمد. کلماتِ بیرون‌کشیده‌شده درحقیقت دستورالعمل نهایی برای کشف بازی موج‌سواری مخفی بودند (edge://surf)؛ مینی‌گیم خاصی که پس از کامل‌کردن آن، لوگو جدید به‌نمایش درمی‌آمد.

بازی موج‌سواری مخفی مرورگر اج شباهت بسیار زیادی به اسکای‌فری (SkiFree) دارد. اسکای‌فری بازی کلاسیکی است که در قالب بسته‌ی ویژه‌ی مایکروسافت با نام Entertainment Pack 3 در سال ۱۹۹۱ برای ویندوز عرضه شده بود. با استفاده از حروف W و A و S و D در کیبورد می‌توانستید در محیط بازی یادشده جابه‌جا شوید و باید حواستان جمع می‌‌بود که به موانعِ سر راه یا اختاپوس‌هایی برخورد نکنید که به یک‌باره روی صفحه ظاهر می‌شوند. درضمن می‌توانستید در مسیر حرکت، آیتم‌های خاصی برای افزایش سرعت یا گرفتن سپر محافظ جمع کنید.

لوگوی جدید مایکروسافت اج / Microsoft Edge New Logo

برخی از کاربران می‌گویند که لوگو جدید مایکروسافت اج به لوگو موزیلا فایرفاکس شباهت زیادی دارد.

در‌حال‌حاضر، مشخص نیست مایکروسافت قصد دارد چه زمانی نسخه‌ی نهایی مایکروسافت اج کرومیوم را دردسترس قرار دهد. این غول ردموندی ماه اوت گذشته نسخه‌ی بتای مرورگر جدیدش را منتشر کرد تا کاربران با آن کار کنند و نظرشان را به گوش مایکروسافت برسانند. درضمن، مدتی پیش نسخه‌ای از این مرورگر در فضای وب فاش شد که گفته می‌شد نسخه‌ی نهایی است. ردموندی‌ها هفته‌ی آینده کنفرانس سالانه‌ی Ignite را در شهر اورلندو ایالت فلوریدا برگزار خواهند کرد. با درنظرگرفتن اتمام مراحل طراحی لوگو جدید، پیش‌بینی می‌کنیم انتشار نسخه‌ی نهایی مایکروسافت اج همین روزها باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی لوگو جدید اج چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات