صفحه کلید iOS گوگل، متون را به ۱۰۳ زبان ترجمه می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امکان ترجمه متون در نسخه‌ی iOS جی‌بورد را با پشتیبانی از ۱۰۳ زبان فراهم کرد.
تبلیغات

نسخه‌ی iOS جی‌بورد (Gboard)، صفحه‌کلید استاندارد گوگل، اکنون این قابلیت را دارد که متون را به همه‌ی زبان‌های پشتیبانی‌شده توسط گوگل ترنسلیت (Google Translate) ترجمه کند؛ یعنی، کاربران از این به بعد این امکان را دارند که در همه‌ی برنامه‌های آیفون خود، به هر کدام از ۱۰۳ زبان پشتیبانی‌شده‌ی سرویس مترجم گوگل تایپ و ترجمه کنند. این قابلیت، ویژگی بسیار مثبتی است، ولی کمی دیر به iOS اضافه شده است. نسخه‌ی اندروید جی‌بورد از سال ۲۰۱۷ از این قابلیت بهره می‌برد.

جی‌بورد، متون را به ۱۰۳ زبان پشتیبانی‌شده‌ توسط گوگل ترنسلیت ترجمه می‌کند

ویژگی یادشده در نسخه‌ی ۱٫۴۲ این صفحه‌کلید و نیز در آیفون و آیپدهایی که از iOS 9 و بالاتر از آن استفاده می‌کنند، در دسترس خواهد بود. ترجمه‌ی کلمات در حین تایپ در نواری در بالای صفحه‌کلید نشان داده می‌شود یا اینکه کاربر می‌تواند برای مشاهده‌ی ترجمه‌ی متن، دکمه‌ی «Google» را فشار بدهد. این برنامه به‌صورت خودکار زبان متن را تشخیص می‌دهد و کاربر فقط باید زبان مقصد را برای ترجمه انتخاب کند. همچنین، کاربر این امکان را دارد که برای ترجمه، متن را از محل دیگری انتخاب و در این برنامه کپی کند.

علاوه‌بر ترجمه به ۱۰۳ زبان، جی بورد از ۶۸۵ زبان برای تایپ پشتیبانی می‌کند. صفحه‌کلید مذکور برای آسان کردن برقراری ارتباط میان انسان‌ها به همان زبانی که با آن صحبت می‌کنند، علاوه‌بر ویژگی‌های اصلاح خودکار اشتباهات و پیش‌بینی کلمات در زمان تایپ، تنظیمات متنوعی نیز متناسب با زبان‌های مختلف برای صفحه‌کلیدهای خود اندیشیده است.

گوگل به‌طور پیوسته زبان‌های جدیدی به گوگل ترنسلیت اضافه می‌کند و کاربران می‌توانند منتظر قابلیت‌هایی بیشتری در نسخه‌ی iOS صفحه‌کلید جی‌بورد باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات