کسب آیتم‌های درون برنامه‌ای با مشاهده تبلیغات در گوگل پلی

جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امکان جدیدی را برای گیمرهای موبایلی فراهم کرده است تا با تماشای تبلیغات بتوانند برخی از آیتم‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها را بدون پرداخت هزینه آزاد کنند.
تبلیغات

اگر شما هم تجربه‌ی اجرای بازی‌های موبایلی را دارید احتمالا با گزینه‌ی مربوط‌به امکان خرید سطح بالاتر یا نوعی واحد پول درون بازی مواجه شده‌اند. شاید هم با مشاهده‌ی یک تبلیغ بدون پرداخت هزینه‌ چنین گزینه‌هایی را در بازی‌های موبایلی فعال کرده باشید. گوگل‌پلی امروز بخشی موسوم به محصولات اهدایی (Rewarded Products) راه‌اندازی کرده است که توسعه‌دهندگان اندروید با استفاده از آن می‌توانند با روشی آسان‌تر آیتم‌های درون بازی را به‌طور رایگان و در ازای انجام علمیات کسب درآمد مثل تماشای یک آگهی تبلیغاتی، در اختیار کاربران خود قرار دهند.

این روش، پیش‌تر نیز به یکی از راه‌های مرسوم در بین توسعه‌دهندگان مبدل شده تا با بهره گرفتن از آن بتوانند حتی در شرایطی که کاربر نخواهد اقدام به پرداخت پول واقعی کند، از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های خود کسب درآمد کنند. اما حالا گوگل‌پلی این امکان را به‌طور رسمی ارائه کرده و بخش محصولات اهدایی روش انجام کار را برای توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل موبایلی گوگل آسان‌تر خواهد کرد. معرفی این سرویس جدید همچنین باعث خواهد شد تا غول جستجوگر بتواند با ابزارهای شخص‌ثالث ارائه شده در این حوزه به رقابت بپردازد. سرویس مذکور هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و می‌توان با استفاده از کتابخانه‌ی پرداخت گوگل‌پلی یا کتابخانه‌ی تعاریف رابط کاربری موسوم به AIDL آن را به هر اپلیکیشن دلخواهی اضافه کرد.

راه‌اندازی این سرویس جدید برای گیمرها یعنی احتمال دارد برای کسب‌ درآمد، تعداد دفعات بیشتری به انجام این کار تشویق شوید. درحال‌حاضر تنها روش موجود در بخش محصولات اهدایی گوگل‌پلی، تماشای آگهی‌های تبلیغاتی ویدویی است. به‌گفته‌ی وب‌سایت تک‌کرانچ، احتمال دارد حتی برای دریافت پک‌های رایگان در بازی‌ها و اپ‌های موبایلی در برخی از موارد تبلیغات ویدیویی تمام صفحه برای کاربران اجرا شود که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

تبلیغات گوگل پلی

اما باتوجه‌به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درآمد فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های موبایل تا سال ۲۰۲۰ به ۷۱.۷ میلیارد دلار خواهد رسید، توسعه‌دهندگان به‌دنبال کسب سهمی بیشتر از این بازار هستند. 

نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات