گوگل روند توقف Hangouts را از مهر ۹۸ آغاز می‌کند

چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت پرآوازه‌ی گوگل در سال‌های فعالیتش با نوعی آشفتگی در حوزه‌ی پیام ‌رسان‌ها مواجه بوده است. هنگ اوتس را باید حاصل همین سیاست آشفته خواند.
تبلیغات

همان‌طور که احتمالا شنیده‌اید، گوگل قرار است به فعالیت یکی از پیام‌‌رسان‌های خود یعنی Hangouts پایان دهد. دو اپلیکیشن مجزای Hangouts Meet و Hangouts Chat جای این پیام‌‌رسان را پر خواهند کرد. در ادامه به زمان پایان فعالیت این پیام ‌رسان می‌پردازیم.

بر اساس گزارش منابع رسمی، گوگل در ماه اکتبر (مهر ۹۸) پیام‌رسان خود، هنگ اوتس را بازنشسته می‌کند. احتمالا در این تاریخ، با اعتراض کاربران G Suite روبه‌رو خواهیم شد که مجبور می‌شوند به پیام‌رسان‌های دیگر مهاجرت کنند. البته این تاریخ، زمانی است که کاربران G Suite مجبور به تغییر پیام‌رسان خود می‌شوند و کاربران عادی احتمالا اندک زمان بیشتری از هنگ اوتس کلاسیک استفاده خواهند کرد. همان‌طور که قبلا هم در سایر مقالات زومیت بررسی کرده‌ایم، مرگ Hangouts احتمالا بعد از سال ۲۰۲۰ خواهد بود. بنابراین کاربران عادی تا آن زمان می‌توانند از امکانات این پیام‌رسان بهره‌مند شوند.

Google

آشفتگی گوگل در حوزه‌ی پیام رسان، آنجایی نمایان‌تر می‌شود که اپلیکیشن جوان Allo نیز پس از زمان کوتاهی از فعالیتش، در حال کنار گذاشته شدن است. گوگل استانداردی جدید با نام RCS را در پیش گرفته و در پی عرضه‌ی  اپلیکیشنی همانند iMessage اپل، با نام Messages است که جایگزین اپلیکیشن‌های ارسال SMS در سیستم‌‌های عامل اندروید خواهد شد. بنابراین در آینده‌ای نزدیک، گوگل با چهار اپلیکیشن پیام‌رسان، یعنی Duo برای تماس‌های ویدیویی، Messages با کاربردی مشابه الو، Hangouts Meet برای برگزاری ویدیوکنفرانس‌ها و Hangouts Chat برای پیام‌رسانی لحظه‌ای وارد این عرصه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات