وضعیت آینده‌ی آفیس سازگار با محیط لمسی

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران محیط‌های لمسی ویندوز مانند ویندوزفون، همواره در پی استفاده از تمام قابلیت‌های آفیس بر روی دستگاه خود بوده‌اند. در این مقاله به بررسی آینده‌ی آفیس در صفحات لمسی می‌پردازیم.
تبلیغات

مایکروسافت، فرآیند تولید آفیس مخصوص صفحات لمسی در ویندوزفون ۸.۱ را پنج سال پیش آغاز کرد. این مجموعه شامل نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت برای صفحات لمسی تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها است. مایکروسافت تلاش کرده، این مجموعه دارای برنامه‌هایی سبک و سریع باشد. پس از عرضه‌ی ویندوز ۱۰، آفیس مخصوص صفحات لمسی برای این سیستم‌عامل هم عرضه شد، اما با توقف فعالیت مایکروسافت در توسعه‌ی ویندوزفون ۱۰، توسعه‌ی این مجموعه‌ی آفیس نیز متوقف شد.

آفیس سازگار با لمس برای ویندوزفون ۱۰ به طور کامل از بین نرفته و مایکروسافت توسعه‌ی آن را متوقف کرده‌ است. بنابر گفته‌ی یکی از مسئولین مایکروسافت، هم اکنون اولویت مایکروسافت،‌ توسعه‌ی آفیس برای اندروید، iOS و توسعه‌ی نسخه‌‌ی مبتنی بر وب آفیس است.

آفیس برای iOS

زمانی وجود نسخه‌ی ویندوزفون آفیس مثال خوبی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزفون بود، اما سیاست‌های مایکروسافت در قبال این نسخه از آفیس، موجب دل‌سردی و بی‌انگیزگی توسعه‌دهندگان و ترغیب آن‌ها به سمت برنامه‌های دسکتاپ شده است؛ چرا که این سیاست‌ها به این معنا است که نسخه‌ی دسکتاپ آفیس،‌ در آینده نیز قدرتمند خواهد بود.

مایکروسافت، هم اکنون در حال استفاده از این بسته‌های نرم افزاری در بعضی از دستگاه‌های ساخت خود مانند هولولنز و سرفیس هاب ۲ است، اما به وضوح مشخص است که این شرکت، در حال برنامه‌ریزی برای جایگزینی این مجموعه با نسخه‌ی وب آفیس است. با پیدایش استانداردها‌ی جدید در مرورگرها، مایکروسافت نیز می‌تواند نسخه‌ی وب آفیس را قدرتمندتر کند. با پیشرفت بیشتر اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب،‌ این نسخه‌ی آفیس نیز قدرتمندتر و شبیه‌تر به نسخه‌های فعلی می‌شود.

اگر شما از طرفداران ویندوز ۱۰ هستید، خبر بد این است که مجبورید تا عرضه نسخه‌ی مخصوص وب آفیس صبر کنید. مایکروسافت اخیرا اپلیکیش‌های این مجموعه را از فروشگاهش حذف کرده و Office 365 تنها برای دسکتاپ موجود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات