توییتر اکنون از پخش زنده صوتی پشتیبانی می‌کند

یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر با همکاری پریکسوپ، قابلیت پخش زنده‌ی صوتی را به پلتفرم خود اضافه کرد.
تبلیغات

توییتر چندین سال است که از طریق اپلیکیشن پریسکوپ خود نوعی از پخش زنده‌ی ویدیویی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ اما اگر تمایلی به برقراری ارتباط تصویری نداشته باشید، وضعیت به چه ترتیب خواهد بود؟ به‌نظر می‌رسد که دیگر به ارجاع دنبال‌کنندگان خود به سرویسی دیگری برای به‌اشتراک‌گذاری صدایتان نیازی نخواهید داشت؛ چرا که ‌هم‌اکنون نسخه‌ی iOS اپلیکیشن‌‌های توییتر و پریسکوپ از قابلیت پخش زنده‌ی صوتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

با اضافه‌شدن قابلیت پخش زنده‌ی صوتی، دیگر نیازی به حضور در مقابل دیدگان دنبال‌کنندگان نخواهید داشت. خاطرنشان می‌کنیم که درست‌مانند پخش زنده‌ی ویدیویی، توییتر در نسخه‌ی صوتی نیز امکان پایش آمار مخاطبان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در حال حاضر صحبتی در خصوص پشتیبانی نسخه‌ی اندروید دو اپلیکیشن Twitter‌ و Periscope از قابلیت پخش زنده‌ی صوتی به میان نیامده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که پس از گذشت مدتی، کاربران پلتفرم اندروید نیز قابلیت یادشده را روی دستگاه‌های خود در اختیار خواهند داشت.

پخش زنده صوتی توییتر

در حالی که توییتر، پخش زنده‌ی صوتی را به‌‌عنوان گزینه‌ای در قالب حریم خصوصی قلمداد می‌کند؛ اما این قابلیت می‌تواند درهای توییتر و پریسکوپ را به روی پخش‌های زنده‌ای بگشاید که پیش از این واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسیدند. شما می‌توانید مخاطب برنامه‌های رادیویی یا پادکست‌ها باشید یا به افرادی گوش فرا دهید که پیش از این برای بیان نظرات خود به توییت‌استورم‌ (توییت‌های دنباله‌دار) نیاز داشتند.

علاوه‌بر موارد یادشده، پخش زنده‌ی صوتی می‌تواند در شرایطی مانند گزارش-از-سر-صحنه که در آن کاربر علاقه‌‌ای به آشکار شدن چهره‌ی خود ندارد یا در صورت استفاده از اتصال اینترنت با سرعت پایین، بسیار سودمند باشد، به‌نظر می‌رسد که توییتر نیز از این موضوع اطلاع دارد. چنانچه کاربر از این موضوع آگاه باشد که می‌تواند از طریق اپلیکیشن یک شبکه‌ی اجتماعی، شنونده‌ی ایستگاه رادیویی دلخواه خود باشد یا داستان خبری مهم را دنبال کند، احتمالا زمان بیشتری را در آن شبکه‌ی اجتماعی صرف خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات