امکان افزودن موسیقی به استوری‌های اینستاگرام اضافه شد

جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام به مناسبت دستیابی به ۴۰۰ میلیون کاربر روزانه، امکان افزودنِ موسیقی به استوری‌ها را به اپلیکیشن خود اضافه کرد.
تبلیغات

اینطور که معلوم است، گویا اینستاگرام قصد ندارد از معرفی ویژگی‌های جدید این شبکه‌ی اجتماعی به این زودی‌ها دست بردارد. هفته‌ی گذشته بود که این شرکت با برگزاری مراسمی در سن‌فرانسیسکو از پلتفرم ویدیویی جدید خود با نام IGTV رونمایی کردند. روز گذشته نیز نسخه‌ی کم‌حجم و بهینه‌‌ی اینستاگرام برای دستگاه‌های پایین‌رده منتشر شد که اینستاگرام لایت نام دارد. 

حال در ادامه‌ی اخبار مربوط به اینستاگرام، این شرکت امکان افزودنِ موسیقی به استوری را اضافه کرده است که می‌تواند برای علاقه‌مندان این بخش، خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد. از امروز کاربران می‌توانند موسیقی پس‌زمینه به پست‌های استوری اضافه کنند. تاکنون هزار قطعه از موسیقی‌های محبوب به مجموعه‌ی اینستاگرام اضافه شده و این شرکت قول داده تا روند افزودنِ آهنگ‌های جدید به‌صورت روزانه تکرار شود.

اینستاگرام

برای بهره‌مندی از این ویژگی باید از قسمت استیکرها استفاده کرد و با کشیدن و رها کردنِ استیکر «Music» به درون صفحه، به انتخاب قطعه‌ی موردنظرتان بپردازید. امکان انتخاب قسمت مشخصی از موسیقی نیز وجود دارد.

پیش‌تر، این شبکه‌ی اجتماعی امکان لینک‌کردنِ حساب اسپاتیفای را فراهم کرده بود؛ اما قابلیت جدید پا را فراتر می‌گذارد و قطعات موسیقی را به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکلِ ممکن در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

علاوه‌بر مورد فوق، اینستاگرام این امکان را فراهم می‌آورد که پیش‌ از آغاز ضبط ویدیو، به پخش آهنگ موردنظرمان بپردازیم که شیوه‌ی عملکرد آن بسیار شبیه‌ به برنامه‌هایی است که برای لب‌خوانی تهیه شده‌اند.

برای استفاده از قابلیت یادشده ابتدا باید زبانه‌ی «Music» را انتخاب کنید و قطعه‌ای را پیدا کنید که قصد پخش آن را دارید.

اینستاگرام

قابلیت فوق اکنون در دسترس تعداد محدودی از کشورها قرار دارد؛ اما انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد انتشار آن در کشور‌های بیشتری باشیم. اگرچه این ویژگی از امروز در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار خواهد داشت؛ اما امکان پخش موسیقی قبل از ضبط ویدیو فعلاً برای کاربران آیفون در دسترس قرار دارد. در کنار معرفی قابلیت فوق، اینستاگرام خبر از رکورد جدیدی در تاریخ این شبکه‌ی اجتماعی داد. طبق اعلام مسئولان اینستاگرام، این اپلیکیشن هر روز ۴۰۰ میلیون کاربر روزانه دارد که موفقیت قابل‌ توجهی محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات