اپل قابلیت تماس تصویری گروهی را در iOS 12 به فیس‌ تایم افزود

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل بالاخره امکان تماس تصویری گروهی را به اپلیکیشن فیس‌تایم افزود. قابلیت یادشده همراه با iOS 12 در دسترس خواهد بود.
تبلیغات

اپل امکان اضافه کردن افراد بیش‌تری را برای تماس تصویری فیس‌تایم فراهم کرده است که اجازه‌ی برقراری تماس، حداکثر تا ۳۲ نفر به کاربران می‌دهد. افزایش علاقه به برقراری تماس‌ ویدیویی گروهی ناشی از اپلیکیشن‌های جذابی مانند Houseparty است؛ با این حال اضافه‌ شدن ویژگی‌های جدید به اپلیکیشن فیس‌تایم کاملا طبیعی به‌ نظر می‌رسد. اپلیکیشن Houseparty به خاطر ویژگی‌های جذاب خود، در مبحث تماس تصویری گروهی در مرکز توجه قرار گرفته است. Houseparty امکان برقراری تماس تصویری با چندین شخص را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ اما حداکثر امکان استریم زنده‌ی ۸ نفر در یک تماس تصویری در دسترس است. طبق گفته‌ی توسعه‌دهندگان Houseparty، این ابزار در سال ۲۰۱۶ یک میلیون کاربر فعال داشته است.

اپلیکیشن فیس‌تایم تصویر هر شخص حاضر در تماس ویدیویی را به‌صورت کاشی نمایش می‌دهد و هر شخصی که مورد توجه باشد، جابه‌جا می‌کند. زمانی که یکی از اشخاص شروع به صحبت می‌کند، اندازه‌ی کاشی مختص به او بلافاصله و به‌طور خودکار بزرگ‌تر خواهد شد تا در مرکز توجه سایر افراد قرار گیرد. هدف کلی این ویژگی جدید، ساده‌تر کردن ارتباط هم‌زمان با تعداد افراد بیش‌تر است.

 اپلیکیشن Houseparty در دسته‌بندی ابزارهای اجتماعی، رتبه‌ی دهم را به خود اختصاص داده است و طبق آمار App Annie، هنوز در فهرست ۲۰۰ اپ برتر قرار دارد. در صورتی که اپل با استفاده از ویژگی‌های جدید موفق به کسب رضایت کاربران پرشمار خود شود، بدون شک باعث کاهش تعداد کاربران و محبوبیت اپلیکیشنی مثل Houseparty خواهد شد. طبق گفته‌ی شرکت تجزیه و تحلیل SensorTower، حدود ۲۵ میلیون کاربر اپ استور و گوگل پلی در سراسر جهان اقدام به دانلود اپلیکیشن Houseparty کرده‌اند.

انتشار نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS اپل، به‌طور معمول در ماه سپتامبر صورت می‌گیرد. طبق اعلام کوپرتینونشین‌ها، قابلیت تماس تصویری گروهی فیس‌تایم همراه با انتشار iOS 12 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

قابلیت تماس تصویری فیس‌تایم اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا جذابیت آن سبب کاهش محبوبیت سایر اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات