دراپ‌ باکس با گوگل همکاری می‌کند

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت دراپ باکس پس از همکاری با مایکروسافت، قصد دارد با گوگل نیز همکاری داشته باشد.
تبلیغات

دراپ‌ باکس مدتی است به‌عنوان یک رقیب جدی برای گوگل داکس و گوگل درایو مطرح است و مسلما بسیاری از مردم در سراسر جهان از فضای ذخیره‌سازی ابری این شرکت استفاده می‌کنند. دراپ‌ باکس در همکاری اخیر خود با مایکروسافت آفیس، ویژگی‌های ایجاد اسناد و همکاری قوی را نیز برای کاربران به ارمغان آورده است. بنابراین تا حدی غافل‌گیرکننده به نظر می‌رسد که مطلع شویم دراپ‌ باکس از شروع یک همکاری مهم با گوگل خبر می‌دهد؛ سرویسی که قرار است به‌‌زودی به Google G Suite متصل شود. موضوعی که دانستن آن اهمیت بیشتری دارد، ساخت فایل‌های Google Docs، Sheets و Slides توسط کاربران، مستقیماً به وسیله‌ی دراپ‌ باکس است.

هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه‌ی کارکرد این سیستم و همکاری دراپ‌ باکس با گوگل دردسترس نیست؛ اما احتمالاً با آنچه دراپ‌ باکس با مشارکت مایکروسافت انجام داده است، بی‌شباهت نخواهد بود. اپلیکیشن دراپ‌ باکس iOS و اندروید به‌شدت با ورد، اکسل و پاورپوینت یکپارچه هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا فایل‌های جدیدی در دراپ‌ باکس بسازید و برای کار روی جزئیات بیشتر، آن‌ها را به نرم‌افزار آفیس منتقل کنید. به‌‎طور مشابه می‌توانید حافظه‌ی ذخیره‌سازی دراپ‌ باکس را به یک حساب آنلاین آفیس متصل کنید. در حقیقت می‌توان اینطور حدس زد: زمانی که بخواهید فایل‌ جدید ایجاد کنید (با فرض اینکه حساب‌های گوگل و دراپ‌باکس را به یکدیگر متصل کرده‌اید) انواع اسناد گوگل به‌راحتی به رابط دراپ‌باکس اضافه خواهند شد.

فایل‌های مورد نظر در حافظه‌ی دراپ‌ باکس ذخیره خواهند شد و کاربران قادرند آن‌ها را مستقیماً از رابط دراپ‌ باکس باز و ویرایش کنند. فایل‌های ذخیره‌‌‍شده در دراپ‌ باکس نیز مانند فایل‌های دیگر مدیریت خواهند شد؛ همچنین مدیران قادر به لغو دسترسی هستند و می‌توانند از این نوع فایل‌ها همانند دیگر فایل‌های ذخیره‌شده در حساب دراپ‌ باکس شرکت محافظت کنند.

دراپ‌باکس نیز با برخی ابزارهای گوگل به شیوه‌های دیگری ادغام شده است. اول، یک افزونه‌ی دراپ‌باکس برای جی‌میل (Gmail) به کاربران اجازه می‌هد تا مستقیماً به واسطه‌ی رابط جی‌میل برای فایل‌های دراپ‌باکس لینک بسازند. همچنین ابزاری در اپلیکیشن چت Hangouts فایل‌های دراپ‌باکس را مستقیماً به این برنامه‌ی پیام‌رسان منتقل خواهد کرد. از این راه کاربران می‌توانند فایل‌ها را بدون خارج شدن از رابط کاربری Hangouts Chat جستجو کنند، به اشتراک بگذارند و مشاهده کنند.

باوجود اینکه دراپ‌ باکس و گوگل در زمینه‌های مشابه بسیاری با یکدیگر رقابت دارند، همکاری در برخی سطوح نیز قابل درک است. افزایش تعداد شرکت‌هایی که از G Suite برای کارهای تجاری خود استفاده می‌کنند بدین معنی است که اسناد گوگل روز‌به‌روز در حال بیشتر شدن هستند. از طرف دیگر بسیاری از کسب‌وکارها برای مدیریت فایل‌ها و همکاری‌های تیمی از دراپ‌باکس استفاده می‌کنند. ساخت دو دنیای متفاوت نرم‌افزاری که در کنار یکدیگر نقش بهتری ایفا کنند سبب منفعت بیشتر کاربران هر دو پلتفرم خواهد شد. همچنین دراپ‌ باکس همواره از هدف خود به منظور به‌کارگیری از همه‌ی ابزارهای مورد نیاز مردم در انجام امور روزمره‌شان سخن گفته است. از این‌رو افزودن گوگل به لیست شرکای دراپ‌باکس می‌تواند نقش شایانی در رسیدن به این هدف ایفا کند. درحال حاضر انتظار می‌رود این همکاری‌ها از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ آغاز شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات