دراپ باکس سرانجام سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه می‌کند

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام شایعات دنباله‌دار در مورد دراپ‌باکس در حال تبدیل شدن به حقیقت هستند و این شرکت سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

پس از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی در رابطه با عرضه‌ی عمومی سهام دراپ باکس، این شرکت سرانجام تقاضای عرضه‌ی عمومی سهام خود را ارائه کرده است. براساس گزارش‌هایی که ماه گذشته منتشر شد، دراپ‌باکس تقاضای عرضه‌ی عمومی سهام را به‌صورت محرمانه ارائه کرده و در حال طی کردن مراحل اداری است. اسناد ارائه شده جهت عرضه‌ی عمومی سهام این شرکت جزئیات بیشتری را در رابطه با میزان سود و تعداد کاربران این شرکت آشکار ساخته‌اند.

به‌طور خلاصه، طبق ادعای دراپ‌باکس این شرکت هنوز به سودآوری نرسیده و در سال ۲۰۱۷ با ضرر ۱۱۱.۷ میلیون دلاری مواجه شده است؛ اما به لطف افزایش درآمد سالانه‌ی این شرکت، میزان ضرر آن به‌طور سالانه رو به کاهش بوده است. درآمد سال گذشته‌ی دراپ‌باکس ۱.۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به درآمد ۶۰۳.۸ میلیون دلاری سال ۲۰۱۵ این شرکت افزایش قابل توجهی است. در مجموع جریان مالی دراپ‌باکس نیز از سال ۲۰۱۶ تاکنون مثبت بوده است.

از نظر جامعه‌ی کاربری نیز هم‌اکنون ۱۱ میلیون نفر از کاربران دراپ‌باکس برای استفاده از خدمات این شرکت هزینه‌ پرداخت می‌کنند. این در حالی است که تعداد کاربران ثبت‌شده‌ای که از خدمات دراپ‌باکس به‌صورت مجانی استفاده می‌کنند به ۵۰۰ میلیون نفر می‌رسد. طبق ادعای دراپ‌باکس، میانگین درآمد این شرکت از هر کاربری که هزینه پرداخت می‌کند ۱۱۱.۹۱ دلار است.

بروزرسانی دراپ‌باکس برای اندروید

طبق اسناد ارائه‌شده توسط دراپ‌باکس، کسب‌وکار این سرویس اشتراک فایل به این مسئله وابسته است که بتواند کاربرانی را که به‌طور مجانی از سرویس‌های این شرکت استفاده می‌کنند، به‌سوی سرویس‌های غیرمجانی خود هدایت کند. این شرکت همچنین باید ضمن داشتن توانایی حفظ این کاربران، بتواند آن‌ها را متقاعد کند تا سرویس‌های مورد استفاده‌‌ی خود را ارتقاء دهند.

سهام دراپ‌باکس در بازار بورس نزدک و با شناسه‌ی DBX ارائه خواهد شد؛ اما مبلغ هر سهم هنوز مشخص نیست و احتمالاً در آستانه‌ی عرضه‌ی عمومی سهام این مبلغ مشخص می‌شود. سهام‌داران دراپ‌باکس به سه سطح مختلف تقسیم می‌شوند: سهام‌داران سطح C از حق رأی در این شرکت برخوردار نخواهند بود. این در حالی است که سهام‌داران سطح B صاحب یک رأی به ازای هر سهم خواهند بود و سهام‌داران سطح A نیز ۱۰ رأی به ازای هر سهم خواهند داشت.

دراپ‌باکس که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده از سال ۲۰۱۳ تاکنون هدف شایعات مختلف در رابطه با عرضه‌ی عمومی سهام بوده است. آخرین ارزش‌گذاری خصوصی این شرکت به جذب سرمایه در سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد که ارزش دراپ‌باکس معادل ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شد. از نگاه برخی منتقدین این مبلغ تخمینی بسیار بالاتر از ارزش این شرکت در بازار عمومی است. در مدارک ارائه شده توسط دراپ‌باکس مشخص شده که ۲۴.۴ درصد از سهام دراپ‌باکس متعلق به مدیرعامل این شرکت، درو هیوستون است و ۲۴.۸ درصد سهام دراپ‌باکس نیز به افراد و شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری سکویا کاپیتال تعلق دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات