زوم‌اپ: شخصی‌سازی Statusbar و Navigationbar با اپلیکیشن Xstana

شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
Xstana module اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید استاتوس‌بار، و دکمه‌های لمسی پایین صفحه را به طور دلخواه شخصی‌سازی کنید. بازوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

به جرات می‌توان یکی از مهمترین دلایل محبوبیت اندروید را، قابلیت شخصی‌سازی بالای آن دانست که به کاربران اجازه‌ی دست بردن به جزئی‌ترین بخش‌های اندروید را نیز می‌دهد. اپلیکیشن Xposed Modules که در این پست به معرفی آن پرداخته بودیم را می‌توان پرچم دار شخصی سازی‌ها در اندروید دانست که به کمک ماژول‌های مختلف خود، تغییرات بی نهایتی را در گوشی‌های اندروید رقم خواهد زد. یکی از این ماژول‌ها Xstana نام دارد که با نصب آن می‌توانید StatusBar و NavigationBar را به طور کامل تحت مدیریت خود بگیرید. اگر با مفهوم این دو بخش آشنایی ندارید باید بگوییم که استاتوس بار به بخش بالایی گوشی که در آن ساعت، آیکن آنتن، وای فای و.. قرار دارند، و NavigationBar نیز به دکمه‌های لمسی پایین صفحه گفته می‌شود. به جز گوشی‌های سامسونگ، اکثر گوشی‌های تولیدی توسط برندهای دیگر، از دکمه‌ی سخت‌افزاری Home برخوردار نیستند و به جای آن، یک نوار مشکی رنگ که شامل دکمه‌ی Home,Recent App و Back است در پایینی‌ترین بخش صفحه قرار دارد که در هر برند و نسخه‌ی اندروید نیز شمایل مخصوص به خود را دارند. برای مثال در اندروید 4 آیکن دکمه‌ی Home یک خانه بود در حالی که این آیکن در نسخه‌ی لالی پاپ، تبدیل به یک دایره شده است. برندهای مختلف نیز تفاوت‌های خاص خود را در این زمینه اعمال کرده‌اند؛ به طوری که همین آیکن خانه نیز در برندهای مختلف، به شکل‌های مختلفی قرار گرفته اند. استاتوس بار نیز از این قضیه مستثنا نیست و آیکنهای آن در هر نسخه یا برند شکل‌های مختلفی را دارند.

Xstana12

Xstana module به شما امکان تغییر تمام موارد گفته شده در بالا را به شکلی بسیار ساده و حرفه‌ای خواهد داد. بدیهی است که برای استفاده از این ماژول، به روت بودن گوشی و نصب بودن اپلیکیشن Xposed Installer نیاز خواهید داشت. بعد از فعال‌سازی ماژول و ریبوت کردن گوشی (که می‌توانید در این پست آموزش آن را مشاهده کنید) و ورود به اپلیکیشن با تصویری مانند اسکرین شات بالا مواجه خواهید شد که دو بخش Statusbar و Navigationbar را به طور مجزا به نمایش گذاشته است. با کلیک روی منوی کشویی مربوط به هر کدام از این دو بخش، چندین حالت مختلف و آماده را مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی هرکدام می‌توانید پیش‌نمایشی از آن را مشاهده کنید و در صورتی که مطابق سلیقه‌ی شما بود، با تایید آن و یک بار ریبوت کردن گوشی، این دو بخش گوشی را به حالت دلخواه خود تبدیل کنید. به کمک Xstana می‌توانید حتی رنگ آیکنها را نیز به طور دلخواه تغییر دهید. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات