رنگی کردن استاتوس‌بار به سبک آیفون و تغییرات سیستمی با Xposed Installer

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
Xposed Installer نرم‌افزاری است که اجازه‌ مدیریت گوشی‌های اندرویدی را به کاربر می‌دهد.
تبلیغات

Xposed Installer به ‌تنهایی قادر به ایجاد تغییر در محیط گوشی اندرویدی نیست و تنها بستری برای فعال‌ کردن حالت‌های مختلف است. بنابراین بعد از نصب این اپلیکیشن تغییری در گوشی احساس نخواهید کرد و ابتدا باید از بخش دانلود درون نرم‌افزار، مود‌های مختلف را دانلود، نصب و فعال کنید. سپس تغییرات انجام شده‌ را مشاهده ‌خواهید کرد.

این نرم‌افزار برای اجرا به‌ دسترسی روت و رام‌های deOdex شده نیاز دارد و نحوه‌ی راه‌اندازی آن شامل چند مرحله‌ی ساده ‌است که ‌در ادامه ‌به آن‌ها می‌پردازیم. برای فعال‌سازی، در مرحله‌ اول برنامه‌ را اجرا کرده‌ و به ‌بخش Framework وارد شوید. سپس گزینه‌‌ Install/Update را انتخاب کنید و در صورتی که‌ از شما سوالی پرسیده‌ شد دکمه‌ی Yes یا OK را فشار دهید. بعد از چند ثانیه‌ گوشی شما ریست خواهد شد و بعد از بالا آمدن گوشی، این نرم‌افزار برای شما فعال خواهد شد.

برای استفاده ‌از این اپلیکیشن، باید به بخش Downloads رفته‌ و مود‌های موجود را در صورت تمایل دانلود و نصب کنید. همچنین مودهای این اپلیکیشن را می‌توان به‌طور مستقل از وب‌سایت‌ها هم دانلود و استفاده ‌کرد، بااین‌حال در بخش Downloads شما شاهد تمامی مود‌های موجود برای این اپلیکیشن خواهید بود.

نکته‌ی مهمی‌ که ‌باید در نظر داشته ‌باشید این است که‌ بعد از نصب هر مود، شرط لازم برای فعال شدن و مشاهده‌ی تغییرات آن فعال کردن Moludes و سپس اقدام به ‌ریبوت کردن گوشی است. در غیر این صورت این مود غیر‌فعال باقی خواهد‌ ماند تا زمانی‌که ‌شما اقدام به ‌این کار کنید. بعد از ریبوت شدن گوشی تغییرات انجام شده‌ را مشاهده‌ خواهید کرد و در صورتی که‌ مود نصب شده ‌دارای تنظیمات خاصی باشد، می‌توانید به ‌بخش تنظیمات آن رفته‌ و با توجه ‌به‌ سلیقه‌ی خود آن را شخصی‌سازی کنید.

برخی از مود‌های جالب و محبوب این اپلیکیشن شامل رنگی کردن استاتوس‌بار گوشی به‌سبک آیفون، شیشه‌ای کردن استاتوس‌بار و از بین رفتن پس‌زمینه‌ مشکی آن، اضافه‌ کردن دکمه‌ی اسکرین‌شات به‌ منوی پاور، اضافه ‌کردن گزینه ‌دانلود به ‌منوی اینستاگرام، تغییر آیکون و مکان باتری، ساعت، و ...، تغییر دادن آیکون‌ها و سایز سه‌ گزینه‌ی لمسی پایین صفحه‌ است.

برای مثال و تکمیل این پست، ما مود رنگی کردن استاتوس‌بار را به‌ شما معرفی خواهیم کرد.

این مود بعد از نصب و فعال شدن، مانند گوشی‌های آیفون، رنگ استاتوس‌بار گوشی را متناسب با هر برنامه‌ای که ‌داخل آن هستید تغییر می‌دهد. برای مثال وقتی وارد برنامه‌ی ‌وایبر می‌شوید استاتوس‌بار گوشی به‌ رنگ بنفش و وقتی وارد برنامه‌ی بازار می‌شوید استاتوس‌بار به‌رنگ سبز تغییر خواهد کرد. برای مثال به‌ عکس زیر توجه ‌کنید.

xpos22

این مود به‌‌ طور هوشمند و خودکار عمل کرده ‌و با تشخیص رنگ نوار بالایی هر برنامه، استاتوس‌بار را هم‌رنگ آن می‌کند. بااین‌حال در برنامه‌، منوی تنظیمات اختصاصی برای هر اپلیکیشن در نظر گرفته‌ شده ‌تا اگر به ‌طور استثنا در برنامه‌ای، رنگ استاتوس‌بار به ‌درستی تغییر نکرد یا رنگ آیکون‌های روی آن مناسب نبود بتوان به‌ طور اختصاصی و دلخواه ‌آن برنامه‌ را شخصی‌‌سازی کرد.

برای دسترسی به تنظیمات مخصوص هر برنامه، روی آیکون این مود کلیک و گزینه ‌Per App را انتخاب کنید. فهرستی از تمام اپلیکیشن‌های موجود در گوشی نمایش داده‌ می‌شود. نکته‌ی جالب و مهم این نرم‌افزار این است که‌ می‌توان این قابلیت را برای برنامه‌های خاصی خاموش کرد. فرضا شما تعیین می‌کنید که ‌وقتی وارد برنامه‌ گالری‌عکس می‌شوید هیچ تغییر رنگی اتفاق نیفتد و استاتوس‌بار در همان رنگ مشکی باقی بماند. در این مواقع لازم است به‌ بخش تنظیمات مخصوص آن اپلیکیشن مراجعه‌ کنید و گزینه‌ی آن را به ‌حالت OFF تغییر دهید.

نکته: در صورتی که یک مود را نصب کردید و از نتیجه‎ی آن راضی نبودید، برای بازگشت به حالت اولیه‌ی گوشی کافی است تا مود مدنظر را غیرفعال یا حذف کنید.

توجه داشته باشید که این اپلیکیشن مستقیما با فایل‎های سیستمی در تماس است، بنابراین در استفاده از آن نهایت دقت را به کار ببرید و اگر تا به حال تغییرات این چنینی در گوشی خود ایجاد نکرده‎اید بهتر است تا با کمک یک حرفه‎ای این کار را انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات