آیا iOS 6، دستیار صوتی سیری را برای دستگاه‌های اپل به ارمغان می‌آورد؟

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا نسخه بعدی سیستم عامل آیفون و آیپد، iOS 6 نام دارد. طبق شایعات واخبار بدست آمده، اپل قرار است در این نسخه، از نقشه جغرافیایی خود به جای نقشه گوگل استفاده کند. علاوه بر این iOS 6 قرار است Siri را برای کاربران آیپد نیز به ارمغان آورده و با عرضه API به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، اجازه استفاده از این دستیار صوتی را در محصولات دیگر نیز میسر کند. امیدواریم به‌زودی شاهد این دستیار صوتی جذاب روی دستگاه‌های آیفون و آیپد خود باشیم.
تبلیغات

در حال حاضر New iPad دارای نسخه محدود شده Siri است که تنها برای تایپ صوتی کاربرد دارد.

سیری در نسل سوم آیپد قادر است آنچه شما می‌گویید را بازنویسی کند ولی مانند Siri نصب شده روی آیفون 4S کامل نبوده و قادر به پاسخ‌گویی به سئوالات کاربران نیست.

اما خبر خوشی که برای کاربران آیپد داریم این است که بر طبق شایعات اپل قصد دارد با معرفی iOS 6 سیری را همراه با این ورژن به کاربران آیپد تقدیم کند.

در واقع اپل در iOS 6 از کد رمز Sundance استفاده کرده است. تک‌کرانچ نیز ادعا کرده که براساس شایعات دریافتی، این کد رمز به معنای قرار گرفتن احتمالی Siri در دل iOS 6 برای آیپدهای اپل است.

علاوه بر این، API سیری نیز قرار است برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری عرضه شود تا بتوانند آن را برای دستگاه‌ها و زبان‌های مختلف گسترش دهند.

این بدین معنا است که بالاخره این دستیار صوتی با آپدیت به نسخه بعدی سیستم عامل iOS، قرار است روی تعدادی از دستگاه‌ها قرار گرفته و با کمک توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری با زبان‌های مختلف نیز قابل استفاده باشد.

امیدواریم به‌زودی شاهد iOS 6 اپل در کنفرنس WWDC ۲۰۱۲ باشیم که حدودا 1 ماه به آغاز آن باقی‌ مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات