نسخه جدید بازی پوکمون گو در راه است

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بیش از یک سال از زمانی که بازی پوکمون گو در دنیا کولاک کرد می‌گذرد. بازی‌ جذابی که کاربرانش را برای یافتن هیولا‌های مجازی راهی خیابان‌های واقعی می‌کند.
تبلیغات

خیلی زود پوکمون گو تبدیل به یک پدیده‌ی اجتماعی شد و کودکان و بزرگ‌سالان را در پارک‌ها، خیابان‌ها و سایر اماکن عمومی به بهانه‌ی بازی دور هم جمع می‌کرد. کاراکترها و به‌روزرسانی‌های جدید این بازی مانع از فروکش کردن شور و حرارت و هیجان کاربران آن می‌شدند. بیش از ۶۵ میلیون نفر ماهانه از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند؛ گرچه این مقدار در دوره‌های بعد کمی کاهش یافت. در آمریکا این بازی از پرسود‌ترین اپلیکیشن‌ٰها به شمار می‌رود و حتی در ماه ژوئیه یک هفته در صدر تمام جداول فروش قرار داشت.

تخمین زده می‌شود که پوکمون گو در حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار از منابع عمده‌ی درآمد کمپانی‌های دست‌اندرکار این بازی یعنی نیانتیک، پوکمون و نینتندو، محسوب می‌شود. نینتندو درآمد خود از سایر سهامش را ۶.۲۳ میلیارد ین (معادل ۲۱۵ میلیون دلار) گزارش کرده است که مجموعا معادل درآمد تنها بخشی از سهامش در پوکمون به حساب می‌آید.

سانکازو ایشی هارا، مدیرعامل شرکت پوکمون واحد توکیو، می‌گوید: «این تنها آغازی برای برنامه‌های آینده‌ ما است.» او در نشستی که با خبرگزاری بلومبرگ داشت، در رابطه با جایگاه گوشی‌های هوشمند در آینده و نسخه‌ی بعدی پوکمون گو برای کنسول بازی سوییچ شرکت نینتندو به صحبت پرداخت.

پوکمون گو

جدید‌ترین بازی‌های پوکمون همزمان با ساخت کارت‌های بازی، کارتون‌ها، کمیک‌ها و اسباب‌بازی‌های تازه، کاراکتر‌های هیولایی با ویژگی‌های جدیدی معرفی شده است. این بازی به‌خوبی نشان می‌دهد چگونه گوشی‌های هوشمند برفرهنگ عامه‌ی مردم تأثیر می‌گذارند و در کاربران علاقه‌مندی ایجاد می‌کنند. ایشی هارا برنامه‌های بیشتری برای پوکمون گو دارد؛ مانند امکان خرید و فروش هیولاهای پوکمون و نبرد تن به تن بین آن‌ها. گرچه بسیاری این امکانات تازه را پیش‌بینی کرده بودند؛ اما این اولین باری بود که این کمپانی به‌طور رسمی از آن‌ها صحبت به میان آورد. ایشی هارا معتقد است کاربران برای کشف این امکانات تازه، دوباره به دنیای بازی بازخواهند گشت.

ما تنها ۱۰ درصد از برنامه‌هایمان را عملی کرده‌ایم‌. تجربه‌ی تجارت و خرید و فروش پوکمون‌ها و نبرد تن به تن بین آن‌ها، از برنامه‌های پیش رو خواهند بود.بسته به مکان جغرافیایی کاربر، کاراکتر پوکمون‌ها تغییر خواهد کرد. برای مثال مخفی کردن پوکمون‌هایی یخ‌زده در مناطق سردسیر؛ کسانی که در مناطق حاره‌ای زندگی می‌کنند قادر به یافتن این هیولاها نخواهند بود. ما به سبک زندگی پوکمون‌ها، طراحی دقیق بازی مطابق با محل زندگی و احساس همزادپنداری و نزدیکی کاربر با پوکمون‌های کشف‌شده‌اش توجه خواهیم کرد.اگر شما همین حالا به ساحل بروید می‌توانید پوکمون‌های آبی پیدا کنید. ولی اگر برای مثال به پوکمون‌های الکتریکی مثل پیکچو نیاز داشته باشید، آیا رفتن به نیروگاه‌ها و مراکز انتقال نیرو برای یافتن آن‌ها ایده‌ی خوبی است؟ آیا این کار امن خواهد بود؟ ما این مسئله را کاملا واقع‌بینانه بررسی خواهیم کرد.از طرف دیگر، این بازی مشکلات دیگری نیز برای جامعه به همراه داشته است. وقتی عده‌ی زیادی برای بازی دور هم جمع شوند، احتمال آشوب خیابانی زیاد خواهد شد. همچنین مشکل خیره ماندن به گوشی هوشمند در هنگام راه رفتن، تنها مختص به پوکمون گو نیست و مشکل فراگیری محسوب می‌شود؛ اما در هر صورت لازم است درباره خطرات جانبی نیز به دنبال چاره‌اندیشی بود.
Pokémon Go

بازی جدید پوکمون برای کنسول سوییچ

در ماه ژوئن، ایشی هارا از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید بازی برای کنسول‌های سوییچ شرکت نینتندو خبر داد. کلیپ تبلیغاتی ۱۶ ثانیه‌ای بازی، ارزش سهام کمپانی را تا ۳ درصد در بورس آمریکا افزایش داد؛ به‌طوری که سرمایه‌گذاران درباره‌ی میزان افزایش فروش کنسول‌های سوییچ شرط‌‌‌بندی کردند. ایشی هارا جزئیات بیشتری فاش کرد و از رونمایی بازی تا سال ۲۰۱۸ خبر داد.

ما این رونمایی را شانس جدیدی برای نفوذ بیشتر و عمیق‌تر پوکمون گو قلمداد می‌کنیم. بنابراین این کنسول‌ها پلتفرم مهمی برای معرفی بازی ما خواهند بود.در حال حاضر ما از صفحه‌های ۸ تا ۱۰ اینچی استفاده می‌کنیم ولی با تلویزیون‌های وضوح بالا می‌توان دنیای جدیدی از گرافیک و صداگذاری این بازی را تجربه کرد.تا امروز، پوکمون گو به‌عنوان یک بازی فردی طراحی شده بود، اما امروز شما می‌توانید به‌صورت گروهی نیز به این بازی بپردازید. تیم‌بندی‌ها به‌گونه‌ای است که در عین سادگی، هیجان لازم را نیز داشته باشند.نمی‌توانم با اطمینان بگویم که آیا وسایل جانبی جدیدی ارائه خواهیم داد یا نه؛ ولی به انجام این کار نیز فکر خواهیم کرد.برخلاف گوشی‌های هوشمند، کنسول جدید سوییچ نیاز به دسترسی دائم به اینترنت برای بازی ندارد و از این جهت مانند دستگاه‌های DS و 3DS شرکت نینتندو عمل می‌کند.

واقعیت افزوده و آینده بازی پوکمون

افزون بر این، ایشی هارا درباره‌ی واقعیت افزوده (AR) به گفتگو پرداخت‌. واقعیت افزوده نوعی فناوری است که می‌تواند صحنه‌ها و کاراکتر‌های مجازی را به دنیای واقعی منتقل کند! او گفت: «کمپانی پوکمون همواره واقعیت افزوده را مانند رؤیایی آمیخته با واقعیت در نظر داشته‌ است.» در ادامه توضیحات ایشی‌هارا در‌ این‌باره می‌خوانیم:

با واقعیت تکمیل‌شده‌ای که هم‌اکنون در دسترس ما است؛ اگر شما پیکاچو را پیدا کنید و بگویید او آن‌جا است، هیچ‌کس حقیقتا حضور غیر‌ مجازی آن کاراکتر را باور ندارد. اما با تکنولوژی جدید واقعیت افزوده شما بعد از پیدا کردن پیکاچو می‌توانید تصویری سایه‌مانند از او ببینید که ممکن است به شما نزدیک شود، با شما حرف بزند و در دنیای اطراف شما حضور داشته باشد. ما به‌زودی ‌می‌توانیم شاهد تولد این واقعیت باشیم. می‌توانیم حتی هیولایی بسازیم که علاوه بر قابلیت مشاهده، قابلیت لمس شدن نیز داشته باشد.دستیارهای مجازی جدیدی مانند دستیارهای صوتی کمپانی‌های گوگل‌، ‌آمازون و اپل افزوده خواهند شد. این فناوری گفتگومحور می‌تواند افق جدیدی برای دنیای‌ سرگرمی محسوب شود.دستگاه سوییچ تنها یکی از پلتفرم‌های پیشرفت این بازی به حساب می‌‌آید. ما یقین داریم که می‌توانیم بستر‌های دیگری فراهم کنیم تا بتوانیم بازی کردن به‌صورت مجازی را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات