بهترین کیبوردهای اندروید؛ از صفحه کلید مایکروسافت تا گوگل

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
لوگوی کیبورد در مقابل تصاویر تار شده کیبورد گوشی
هیچ‌کس شما را مجبور نکرده است تا به صفحه کلید پیش‌فرض گوشی یا تبلت اندرویدی خود قانع باشید و لذت استفاده از کیبوردهای جذاب‌تر را از خود دریغ کنید.
تبلیغات

اگر از کیبورد دستگاه اندرویدی خود خسته شده‌اید و می‌خواهید تغییری در آن ایجاد کنید، این مقاله را از دست ندهید!

همیشه راه‌هایی برای ایجاد تنوع و پیشرفت وجود دارد و یکی از انعطاف‌پذیری‌های اندروید این است که به سادگی می‌توان کیبورد پیش‌فرض آن را با صفحه کلید‌های دیگر جایگزین کرد. این‌بار قصد داریم در زومیت شما را با هفت اپ کیبورد آشنا کنیم که هر کدام ظاهر و امکانات متفاوتی دارند.

برای شناخت اپلیکیشن‌های جذابی که می‌توانند جایگزین کیبورد فعلی گوشی شما شوند، تا انتهای مقاله زومیت را همراهی کنید.

Gboard - the Google Keyboard

  • قیمت:‌ رایگان
صفحه کیبورد در محیط پیامرسان
صفحه کیبورد در محیط پیامرسان و بخش مربوط به شخصی سازی
صفحه استیکرهای کیبورد

می‌توان از بهترین اپلیکیشن های اندروید، Gboard را نام برد که کیبوردی عالی برای تبلت و گوشی اندرویدی شما است.

کیبورد گوگل دربرگیرنده بهترین امکاناتی است که می‌توانید روی دیگر اپلیکیشن‌های سوم شخص پیدا کنید. از آن‌ها می‌توان به قابلیت تشخیص کلمات، تبدیل حرف به متن و دیکشنری اشاره کرد که می‌تواند سبک و نوع نوشته شما را یاد بگیرد.

این اپلیکیشن روی تمامی دستگاه‌هایی که به سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.0 یا بالاتر مجهز هستند، نصب می‌شود و مانند تمامی کیبوردهای حرفه‌ای عمل می‌کند. می‌توانید تمامی گزینه‌های شخصی‌سازی مانند قالب‌ها، صدا و ویبره (لرزاننده)، طرح‌ها و قابلیت اصلاح خودکار را در اختیار داشته باشید.

یکی از جزئیات جالب در مورد کیبورد گوگل این است که می‌تواند مخاطبین شما را تشخیص و زمان تایپ اسامی آن‌ها را پیشنهاد دهد. بعد از اینکه توانستید یک یا دو مورد را به گوگل آموزش دهید، آنگاه استفاده از اسامی، نام‌های مستعار تکیه کلام‌ها و اصطلاحات خیلی راحت‌تر خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌‌های این اپلیکیشن پشتیبانی از شکلک‌های داخلی، دیکشنری با قابلیت پشتیبانی بیش از ۲۵ زبان و طراحی ساده است که کاملا تخت و مطابق سبک گوگل به نظر می‌رسد.

درنهایت باید به ویژگی Emoji Kitchen اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد برای ساخت استیکر منحصربه‌فرد دو ایموجی را با یکدیگر ادغام کنید.

Chrooma Keyboard

  • قیمت: رایگان، خرید درون برنامه‌ای
صفحه پوسته های کیبورد در محیط پیام‌رسان
صفحه سرچ کیبورد

اگر به دنبال کیبوردی هستید که صفحه‌کلید RGB کامپیوتر را شبیه‌سازی کند، Chrooma Keyboard بهترین گزینه محسوب می‌شود.

جذابیت اصلی کیبورد مذکور این است که با طرح رنگ اصلی برنامه‌ای که استفاده می‌کنید هماهنگ می‌شود. برای مثال هنگام ارسال پیامک در واتساپ سبز و در جیمیل نارنجی خواهد شد. همچنین Chrooma Keyboard ده‌ها پوسته و پالت رنگی، از جمله تم RGB دارد.

اگر تا‌به‌حال از ظاهر یکنواخت Gboard یا صفحه کلید استوک دستگاه خسته شده‌اید، این کیبورد تجربه تایپ شما را بهبود خواهد بخشید. علاوه بر رنگ‌ها و تم‌های مختلف، Chrooma همچنین دارای مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های مفید است که از آن‌ها می‌توان به پیش‌بینی کلمات مبتنی بر هوش مصنوعی، حالت یک دستی و حالت شب اشاره کرد.

Fleksy

  • قیمت: تبلیغات درون‌برنامه‌ای
صفحه قابلیتهای مختلف کیبورد در کاشی های مختلف
صفحه کیبورد مینیمال
صفحه گالری و My space کیبورد Flesky

کیبورد فلکسی در فراهم‌ کردن تجربه‌ای سریع و دقیق از تایپ‌ عملکرد بسیار خوبی نشان می‌دهد. خوشبختانه در کنار این قابلیت‌ها، توانایی‌های دیگری هم دارد.

این اپلیکیشن دارای طراحی جذاب و مینیمالیستی است. همچنین می‌توانید بیش از ۸۰۰ شکلک، ژست‌های متنوع، بیش از ۴۰ زبان و تنظیمات شفاف‌سازی قالب را مورد استفاده قرار دهید و از طراحی کاملاً شخصی لذت ببرید.

اگر نیاز دارید تا بین اپلیکیشن‌های جیمیل، فیسبوک مسنجر و ایکس جابه‌جا شوید، لانچر برنامه به شما اجازه می‌دهد تا مستقیماً و بدون ترک صفحه کلید به اپلیکیشن‌های دیگر بروید.

جدای از ارائه‌ی تمام قابلیت‌های اصلی کیبورد، Fleksy دارای برخی ویژگی‌های افزودنی منحصربه‌فرد به نام Extensions است که در سایر برنامه‌های صفحه‌کلید نمی‌توانید پیدا کنید. همچنین صفحه‌کلید مذکور برنامه‌های کوچکی را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهند فایل‌های GIF، میم‌ها، استیکرها، ویدیوهای یوتیوب و ... را مستقیماً مرور و به اشتراک بگذارید.

Fleksy دارای بیش از ۱۰۰ تم طراحی شده توسط هنرمندان محبوب است. تجربه کار با آن لذت‌بخش است ولی وقتی آن‌را مطابق نظر خود تغییر می‌دهید، جذابیتش بیشتر می‌شود.

Ai.type

  • قیمت: رایگان، خرید درون برنامه‌ای
کیبوردی که دو سوم صفحه را گرفته است
صفحه قابلیت‌های مختلف کیبورد
صفحه کیبورد با حروف آبی و بکگراند سفید

اگر قرار باشد از هوشمندترین کیبورد موجود با قابلیت شخصی‌سازی بالا صحبت شود، قطعا باید به اپلیکیشن ai.type اشاره کنیم. اگر دنبال ابزاری هستید که نهایت سفارشی‌سازی را برای شما به ارمغان بیاورد، اپ مذکور بهترین گزینه است.

Ai.type نیز مانند بقیه اپلیکیشن‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم از سیستم پیش‌بینی، تصحیح خودکار و تکمیل خودکار کلمات پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه می‌توانید به بیش از ۸۰۰ شکلک و پشتیبانی از هزاران زبان دسترسی داشته باشید.

با ورود به قسمت Theme Market (که داخل اپلیکیشن تعبیه شده است)، صدها کیبورد با طراحی سفارشی در اختیار شما قرار می‌گیرد و ai.type به کاربران خود اجازه می‌دهد تا رنگ‌ها، تصاویر پس‌زمینه، فونت‌ها و موارد دیگر را دستکاری کنند. همچنین امکان ایجاد طرح ترکیبی و به اشتراک‌گذاشتن آن برای دیگران وجود دارد.

Grammarly Keyboard

  • قیمت: رایگان، خرید درون‌برنامه‌ای
صفحه تنظیمات شخصی سازی کیبورد
صفحه تنظیمات کیبورد گرمرلی
باکسی حاوی متن که توضیحاتی پایین آن نوشته شده

Grammarly سرویسی محبوب است که احتمالاً همین حالا نیز به عنوان افزونه در مرورگر رایانه شما وجود دارد. وظیفه‌ اصلی آن نیز بررسی متن و یافتن اشتباه‌های نگارشی و املایی است.

درواقع، Grammarly Keyboard صفحه‌کلیدی است که شما را از تایپ اشتباه باز می‌دارد و می‌توانید با خیال راحت‌تری متن‌هایتان را ارسال کنید. البته ویژگی و قابلیت‌های کمتری به نسبت دیگر گزینه‌های موجود در فهرست ارائه می‌دهد.

اگر به سایر قابلیت‌ها اهمیت می‌دهید، نباید از این صفحه کلید استفاده کنید زیرا Grammarly بیش از هر چیز روی زبان و گرامر تمرکز دارد.

Microsoft SwiftKey AI Keyboard

  • قیمت: رایگان
متن و کیبوردی مشکی در پایین آن
صفحه تنظیمات شخصی سازی کیبورد
صفحه تظیمات کیبورد Swifty

این صفحه کلید یکی از قدیمی‌ترین‌ها و در عین حال بهترین و مشهورترین کیبوردهایی است که طی چند سال اخیر برای کاربران اندرویدی منتشر شده است و سال به سال نیز بهتر می‌شود.

شما در Microsoft SwiftKey Keyboard می‌توانید بسته‌ای از قابلیت‌های استاندارد شامل قالب‌ها، تصحیح خودکار، پیش‌بینی کلمات و انواع طراحی‌ها را مشاهده کنید. همانطور که احتمالاً حدس زدید، امکان استفاده از شکلک‌ها و قالب‌های مختلف نیز وجود دارد.

شما می‌توانید از سوئیفت‌کی در بسیاری از سرویس‌های ابری نظیر جیمیل، توییتر و فیس‌بوک با توجه به روش خود برای تایپ و صحبت‌کردن استفاده کنید.

یکی از بهترین چیزها در مورد Swiftkey این است که دسترسی به تمام موارد ضروری را بسیار آسان می‌کند، بنابراین نیازی نیست که به دنبال ویژگی خاصی که می‌خواهید امتحان کنید، بگردید.

Go Keyboard

    • قیمت: رایگان، خرید درون برنامه‌ای
صفحه تنظیمات تم و استایل کیبورد
تنظیمات زبان کیبورد
صفحه پیامک و کیبورد نئون در پایین آن

اپلیکیشن‌های سری Go را تقریباً اکثر کاربران می‌شناسند و اگر به طراحی‌ها و رنگ‌های سفارشی علاقه دارید، باید بگوییم اپلیکیشن Go Keyboard در کنار شما است.

تاکنون بیش از ۱۰ هزار قالب برای این صفحه کلید در نظر گرفته شده است که هر دقیقه به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. با ورود به فروشگاه پلی‌استور گوگل یا از طریق فروشگاه داخلی اپلیکیشن می‌توانید این قالب‌ها را در کنار موارد دیگر ببینید که دردسترس همه قرار دارد.

مبادا فکر کنید همه چیز به همین جا ختم می‌شود، هنوز قسمت‌های خوب آن باقی مانده است. Go Keyboard قابلیت‌های دیگری مانند اصلاح و تصحیح کلمات، پیشنهاد واژه‌، میانبرهای گوناگون، تبدیل صدا به متن و سیستم کشیدن انگشت روی حروف برای تایپ‌کردن را ارائه می‌کند.

این اپلیکیشن ضمن پشتیبانی بیش از ۶۰ زبان و انواع طراحی‌های QWERTY، QWERTZ، AZERTY، سبک عددی و موارد مشابه، به خوبی روی تبلت‌های نیز کار می‌کند.

سعی کردیم در این مقاله بهترین موارد موجود را به شما معرفی کنیم. اگر از این دست مطالب لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی و مدیریت کارها را نیز مطالعه کنید.

اکنون زمان آن فرارسیده تا بعد از معرفی زومیت از هفت اپلیکیشن برتر جایگزین کیبورد پیشفرض اندروید، گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. شما کدام صفحه کلید را نصب می‌کنید؟

این مقاله در اسفند ۱۳۹۳ توسط حامی غفاری نوشته و در آذر ۱۴۰۲ توسط مصطفی عسگری به‌روزرسانی شده است

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات