قابلیت تایپ صوتی و ایموجی های جدید به نسخه آی او اس اپلیکیشن جی بورد اضافه شد

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل نسخه‌ی آی‌اواس صفحه‌کلید جی‌بورد (Gboard) را با امکاناتی از جمله تایپ‌ صوتی، ایموجی‌های جدید و پشتیبانی از ۱۵ زبان جدید به‌روزرسانی کرد.
تبلیغات

اگرچه هم‌اکنون اپلیکیشن قدرتمند جی‌بورد گوگل برای سیستم‌عامل اندروید نیز در دسترس کاربران قرار دارد؛ اما نسخه‌ی آی‌اواس این اپلیکیشن به‌روزرسانی بسیار قابل توجهی دریافت کرده است. علاوه‌بر تغییرات بسیار کاربردی اخیر که در این کیبورد اعمال شده، حالا این اپلیکیشن از ۱۵ زبان جدید نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت‌های جدید دیگری به جی‌بورد اضافه شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان منظور خود را در پیام‌ها بهتر بیان کرد.

در نسخه‌ی جدید کیبورد مورد بحث، کاربران به جدیدترین ایموجی‌ها موجود در آی‌اواس ۱۰ دسترسی خواهند داشت. بد نیست یادآوری کنیم که یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های جی‌بورد، امکان جست‌وجو و یافتن بهترین ایموجی است. این قابلیت باعث می‌شود بدون نیاز به اسکرول کردن و مرور تعداد بسیار زیادی آیکون، به‌راحتی بتوانید ایموجی مورد نظرتان را درکنار متن‌های خود اضافه کنید.

با جای دادن امکان جست‌وجو در دل این کیبورد، برای انجام جست‌وجو در وب نیازی به مراجعه به وب‌سایت Google.com نخواهید داشت و می‌توانید ازطریق این اپلیکیشن به جستجوی وب نیز بپردازید. از دیگر ویژگی‌های جدید جی‌بورد می‌توان به اضافه شدن Doodle-های گوگل اشاره کرد که با دکمه‌ی متحرک G شما را از اطلاعات روزهای خاص آگاه می‌کند. اگر این دکمه در حال حرکت باشد، با تپ کردن روی آن، جی‌بورد اطلاعات بیشتری در مورد Doodle آن روز خاص به شما نشان می‌دهد.

شاید یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های اضافه‌شده به جی‌بورد، «تایپ صوتی» باشد. برای استفاده از این ویژگی کافی است روی علامت میکروفون تپ و شروع به صحبت کنید. اگر پیش از این از سرویس‌های صوتی گوگل استفاده نکرده‌اید، باید اشاره کنیم که این خدمات عملکرد بسیار خوبی دارند. این ویژگی باعث می‌شود در مواقعی که دستانتان گیر است، بتوانید با صحبت کردن، متن مورد نظرتان را تایپ کنید.

زبان‌های پشتیبانی شده در جی‌بورد شامل کرواتی، چک، دانمارکی، هلندی، فنلاندی، یونانی، لهستانی، رومانیایی، سوئدی، کاتالان، مجارستانی، مالایی، روسی، اسپانیایی آمریکای لاتین و ترکی است. برای انتخاب هر یک از این زبان‌ها ابتدا اپلیکیشن جی‌بورد را باز کنید و سپس Languages و درنهایت Add Language را انتخاب کنید.

نظر شما در مورد ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به کیبورد جی‌بورد گوگل چیست؟ اگر با این صفحه‌کلید کار کرده‌اید، لطفا تجربه کاربری خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات