مایکروسافت درصدد رایگان کردن آفیس برای آیپد و عرضه‌ی نسخه‌ی تبلت برای اندروید است

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ابتدای سال جاری شمسی، مایکروسافت آفیس را برای آیپد ارائه کرد و این مجموعه‌ی نرم‌افزاری را برای تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی و آیفون رایگان کرد. حال ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که ویرایش اسناد در آیپد رایگان شده و نسخه‌ی تبلت آفیس برای اندروید نیز از راه می‌رسد.
تبلیغات

آفیس را باید یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های نرم‌افزاری در میان کاربران پی‌سی عنوان کرد. مایکروسافت در نظر دارد تا این محصول را به محبوب‌ترین مجموعه‌ نرم‌افزار اداری مورد استفاده در ابزار‌های موبایل تبدیل کند. ابتدای سال جاری، مایکروسافت در کنار عرضه‌ی آفیس برای آیپد، نسخه‌ی مخصوص اندروید و آیفون را رایگان کرد. برای ویرایش اسناد در نسخه‌ی آیپد، کاربران باید حساب کاربری آفیس را در اختیار داشتند. اما گویا ردموندی‌ها درصدد عوض کردن این رویه هستند، چراکه این کمپانی اعلام کرده که برخی از قابلیت‌های پایه‌ای مورد نیاز برای ویرایش اسناد را رایگان می‌کند. البته برای استفاده از تمام قابلیت‌های موجود همچنان در اختیار داشتن حساب‌کاربری آفیس ۳۶۵ مورد نیاز است.

علاوه بر رایگان شدن امکان ویرایش اسناد در نسخه‌ی آیپد آفیس، مایکروسافت طبق وعده‌های پیشین، آزمایش نسخه‌ی بتای آفیس برای تبلت‌های اندرویدی را نیز آغاز کرده است. اپلیکیشن‌های این مجموعه شامل وُرد، پاورپوینت و اکسل است که پیش‌بینی می‌شود سال آتی میلادی شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آن‌ها باشیم. البته به‌نظر می‌رسد شاهد عرضه‌ی اپلیکیشن‌هایی برای تبلت‌های اندرویدی خواهیم بود که پیش‌تر برای آیپد منتشر شده بود. همچون آیپد، نسخه‌ی عرضه شده برای تبلت‌‌های اندرویدی هم، امکان ویرایش اسناد در حالت پایه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. 

شاید از خود بپرسید که مایکروسافت توسعه‌ی نسخه‌ی لمسی آفیس برای ویندوز را به کجا رسانده است؟ سخن‌گوی مایکروسافت اعلام کرد که نسخه‌ی لمسی آفیس در حال توسعه است. به‌نظر می‌رسد تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ شاهد عرضه‌ی رسمی آفیس لمسی نخواهیم بود.

آفیس برای آیفون با تغییرات زیادی همراه شده است. این مجموعه شامل سه اپلیکیشن وُرد، اکسل و پاورپوینت است. مایکروسافت ابزار‌های موجود در این اپلیکیشن‌ها را برای سایز صفحه‌ی نمایش آیفون‌های جدید بهینه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات