ایکس همچنان زیر تیغ ایلان ماسک است؛ تغییر بزرگ بعدی مشخص شد

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو ایکس / X توییتر سابق روی نمایشگر آیفون
ایلان ماسک با تغییر یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های ایکس (توییتر سابق) قصد دارد این پلتفرم را دست‌خوش تغییر مهمی کند.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس (توییتر سابق)، تصمیم گرفته است مشاهده‌ی عمومی لایک‌ها را غیرممکن کند. این تغییر با هدف تشویق کاربران به لایک‌کردن محتوای دلخواه‌شان بدون نگرانی از قضاوت عمومی، انجام می‌گیرد.

یکی از مهندسان ایکس خصوصی‌شدن لایک‌ها را تأیید کرد و گفت: «دیدن لایک‌ها به‌صورت عمومی باعث تشویق رفتارهای نادرست می‌شود. بسیاری از کاربران از لایک‌کردن محتوایی که ممکن است حاشیه‌ای تلقی شود، به‌دلیل ترس از مسخره‌شدن یا حفظ چهره عمومی خود، اجتناب می‌کنند. این درحالی است که هرچه بیشتر پست‌های دلخواه خود را لایک کنید، الگوریتم برایتان بهتر عمل خواهد کرد.»

همچنان امکان مشاهده‌ی تعداد لایک‌های هر پست در تایم‌لاین کاربران وجود خواهد داشت. اگر پستی را منتشر کنید، صرفاً شما به‌عنوان نویسنده‌ی آن پست امکان دیدن فهرست حساب‌هایی که پست را لایک کرده‌اند، خواهید داشت.

از‌این‌پس کاربران نمی‌توانند بخش لایک‌ها را در پروفایل‌ ایکس ببینند. علاوه‌بر‌این، اگر کسی که دنبال می‌کنید پستی را لایک کرده باشد، آن پست به شما پیشنهاد داده می‌شود؛ اما شما دیگر نمی‌دانید که چه کسی آن را لایک کرده است.

در میان تمام تغییراتی که شبکه‌ی اجتماعی ایکس اخیراً اعمال کرده، این تغییر کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه باعث می‌شود کاربران بدون ترس از قضاوت یا سرزنش شدن، در لایک‌کردن پست‌های جالب یا خنده‌دار به‌زعم خودشان، احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات