۸ کاربر تیک‌تاک برای جلوگیری از فیلترشدن این پلتفرم در آمریکا دست‌به‌کار شدند

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
مخالفان ممنوعیت تیک تاک
تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک می‌گویند که از تغییر ماهیت این اپلیکیشن درصورت انتقال مالکیت آن به شرکتی جدید، واهمه دارند.
تبلیغات

هشت تولیدکننده‌ی محتوا در تیک‌تاک در حال اقدام قضایی هستند تا از اجرای قانون مسدودسازی این اپلیکیشن در آمریکا جلوگیری کنند. تولیدکنندگان محتوا ادعا می‌کنند که ممنوع‌شدن تیک‌تاک باعث محرومیت آن‌ها از دسترسی به فضاهای خلاقانه خواهد شد.

پرونده‌ی ثبت‌شده، نگرانی‌ قانون‌گذاران آمریکا در مورد تیک‌تاک را تخیلی و بی‌اساس می‌داند. تیک‌تاک پیش‌تر انتقال مالکیت به شرکتی غیر از بایت‌دنس را غیرممکن عنوان کرده است. از طرفی، شکایت کاربران تیک‌تاک بر تأثیری که فیلترینگ این اپلیکیشن بر محتوا خواهد گذاشت تمرکز دارد.

تیک‌تاک و کاربرانش باید قانون‌گذاران را متقاعد کنند که فعالیت‌‌شان در این اپلیکیشن بر امنیت ملی آمریکا تأثیر منفی نخواهد گذاشت و از تیک‌تاک برای انتشار سریع محتوای سیاسی و تجمعات انتخاباتی استفاده نخواهد شد.

کاربران تیک‌تاک ادعا می‌کنند که این اپلیکیشن با سایر پلتفرم‌های شبکه‌ی اجتماعی متفاوت است و هیچ جایگزین مناسبی برای آن وجود ندارد. تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک به الگوریتم پیشنهاد محتوا و ویژگی‌هایی مانند صفحه‌ی سبز یا قابلیت دوئت به‌عنوان ویژگی‌های منحصربه‌فرد تیک‌تاک اشاره می‌کنند.

پرونده بیان می‌کند با وجود اینکه تمام کاربران شرکت‌کننده در دعوای حقوقی از پلتفرم‌های دیگر مانند فیسبوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند، تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها در سایر پلتفرم‌ها به‌طور قابل توجهی کمتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات