فوری: تیک‌تاک از دولت آمریکا شکایت کرد

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
لوگو تیک تاک / TikTok Logo روی گوشی و پس زمینه
شرکت بایت‌دنس با شکایت رسمی از دولت آمریکا می‌خواهد از ممنوع‌شدن پلتفرم تیک‌تاک در این کشور جلوگیری کند.
تبلیغات

در پی تلاش دولت ایالات متحده برای مجبورکردن بایت‌دنس به فروش تیک‌تاک، اکنون پرونده‌ی جدیدی در دادگاه تشکیل شده است. تیک‌تاک در این پرونده مستقیماً از دولت آمریکا شکایت کرده و گفته است که کنگره با تصویب قانون جدید، «اقدامی بی‌سابقه» انجام داده است.

به‌عقیده‌ی تیک‌تاک، ممنوع‌شدن این پلتفرم در ایالات متحده خلاف قانون اساسی است. در پرونده آمده که فروش تیک‌تاک «غیرممکن است» و قانون امضاشده‌ی رئیس‌جمهور آمریکا باعث تعطیلی تیک‌تاک در ۱۹ ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (۳۰ دی ۱۴۰۳) در آمریکا می‌شود.

ماه گذشته، جو بایدن لایحه‌ی جدیدی را امضا کرد که به‌موجب آن، شرکت بایت‌دنس ۹ ماه فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد؛ در‌غیر‌این‌صورت، پلتفرم محبوب چینی در آمریکا مسدود خواهد شد.

توجیه قانون‌گذاران آمریکا برای تصویب قانون جدید، نگرانی درباره‌ی امنیت ملی است. تیک‌تاک می‌گوید که آمریکا هنوز مدرکی با محوریت سوءاستفاده‌ی دولت چین از این پلتفرم ارائه نداده است.

تیک‌تاک در پرونده می‌گوید که انتقال مالکیت به شرکتی دیگر امکان‌پذیر نیست؛ چون در این حالت بایت‌دنس باید میلیون‌ها خط کد نرم‌افزاری را به شرکتی دیگر بدهد. همچنین، گفته شده است که ممنوعیت اعمال‌شده‌ی دولت چین، فروش تیک‌تاک را با الگوریتمش غیرممکن می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات