ایلان ماسک اعتراف کرد: با پست‌هایم، به ایکس آسیب مالی زده‌ام

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
چهره ناراحت ایلان ماسک / Elon Musk با چشن بسته پس زمینه سیاه
ایلان ماسک می‌گوید که پست‌های او در ایکس (توییتر سابق) در بلندمدت روی عملکرد مالی این پلتفرم تأثیر منفی گذاشته‌اند.
تبلیغات

ایلان ماسک، مالک ایکس (توییتر سابق)، در جریان پرسش‌و‌پاسخی محرمانه که متن آن روز گذشته در سایت Huffington Post منتشر شد، اعتراف کرد پست‌هایش در ایکس احتمالاً در بلندمدت به این شبکه‌ی اجتماعی آسیب مالی وارد کرده‌اند. میلیاردر معروف همچنین گفت درمورد پرونده‌ای که اخیراً برای آن مورد پرسش قرار گرفت، اطلاعات محدودی دارد.

بن برودی، جوان ۲۲ ساله، پاییز گذشته به‌دلیل افترا از ماسک شکایت و ادعا کرد که مالک ایکس با انتشار تئوری توطئه، او را به درگیرشدن بین دو گروه راست افراطی در اورگن متهم کرده است. وکیل ماسک درخواست‌های متعددی برای محرمانه‌ماندن متن این پرسش‌و‌پاسخ ارائه داد، اما قاضی درخواست‌ را رد کرد.

مارک بانکستون، وکیل برودی، از ماسک درمورد خرید ایکس و تأثیر آن بر نحوه‌ی استفاده از شبکه‌ی اجتماعی مذکور سؤال کرد و میلیاردر معروف در پاسخ گفت باور دارد پست‌هایش قبل و بعد از خرید ایکس واقعاً بدون تغییر مانده‌اند، اما اعتراف کرد حفظ چنین رویکردی بیشتر از اینکه مفید باشد، آسیب‌زننده بوده است.

ماسک به برودی گفت: «من احتمالاً بیشتر از اینکه به ایکس کمک کرده باشم، به این شرکت آسیب مالی زده‌ام. قطعاً پست‌هایم را بر اساس منافع مالی تنظیم نمی‌کنم، بلکه محتوایی را به‌اشتراک می‌گذارم که از نظر من برای عموم جالب، مهم یا سرگرم‌کننده هستند.»

محوریت شکایت برودی از ماسک، مجموعه‌ای از توییت‌های میلیاردر پرحاشیه در تابستان گذشته است که تئوری توطئه‌ی راست‌گرایانه‌ای را ترویج می‌کرد. این تئوری به دروغ، برودی را به درگیری‌ بین گروه Proud Boys و یکی از گروه‌های نئونازی محلی مرتبط می‌کرد. برودی که در کالیفرنیا زندگی می‌کند، شباهت ظاهری اندکی به یکی از شرکت‌کنندگان در این درگیری داشت.

ترول‌های آنلاین به‌سرعت به تئوری ماسک و اینکه برودی مأمور مخفی دولتی است، روی آوردند. ماسک در ایکس با کاربرانی که این تئوری توطئه را مطرح می‌کردند تعامل داشت و با نتیجه‌گیری آن‌ها مبنی‌بر اینکه درگیری‌ها احتمالاً صحنه‌سازی بوده، موافقت کرد.

از نظر ماسک، برودی که در مقطعی مجبور به ترک خانه‌اش شده، به‌دلیل اتهامات دروغین در پست‌های ایکس، آسیب معناداری ندیده است. میلیاردر معروف در ادامه گفت: «مردم همیشه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آنلاین مورد حمله قرار می‌گیرند، اما به‌ندرت پیش می‌آید که این حملات تأثیر منفی معناداری بر زندگی آن‌ها بگذارد.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات