زلزله نیویورک ثابت کرد تردز فاصله زیادی با شبکه اجتماعی ایکس دارد

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads روی آیفون ۱۳ پرو مکس
تأخیر زیاد در ترندشدن زلزله‌ی نیویورک در تردز نشان داد این پلتفرم هنوز راه درازی برای رقابت با ایکس در پیش دارد.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور تردز که پاسخ متا به ایکس (توییتر سابق) محسوب می‌شود، روز جمعه فرصتی عالی برای درخشیدن را از دست داد؛ جایی‌ که کاربران برای صحبت درمورد زمین‌لرزه‌ی نیویورک/نیوجرسی بار دیگر به ایکس هجوم بردند.

انتشار پست‌های متعدد، هشتگ Earthquake را به‌ صدر ترندهای ایکس رساند و سپس نام مناطقی مانند ساحل شرقی، لانگ آیلند، فیلی، منهتن و بروکلین که تحت‌تأثیر قرار گرفته بودند به موضوعات داغ شبکه‌ی اجتماعی تحت‌ مالکیت ایلان ماسک تبدیل شدند.

اصطلاحات مرتبط با زلزله تا حدود ساعت ۱۴ به وقتِ شرق آمریکا، در بخش ترندهای تردز نمایش داده نشدند؛ درحالی‌که زلزله کمی قبل‌ از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز جمعه رخ داده بود.

اصطلاحات مرتبط با زلزله‌ بلافاصله در بخش ترندهای تردز دیده نشد؛ اما افراد زیادی در این پلتفرم درمورد حادثه‌ی مذکور صحبت می‌کردند. کاربران در گفت‌وگوهایی که پیرامون زلزله شکل گرفت، بحث‌های خود را با هشتگ‌هایی مانند EarthquakeThreads یا NYCThreads برچسب‌گذاری می‌کردند تا پست‌هایشان میان جامعه‌ی تردز بیشتر دیده شود.

دلیل دیگر ترند نشدن عبارت‌های مرتبط با زلزله در تردز این است که شبکه‌ی اجتماعی تحت‌ مالکیت متا برخلاف ایکس، از هشتگ استفاده نمی‌کند. این رویکرد به بهبود کلی رابط‌ کاربری تردز کمک می‌کند؛ اما می‌تواند کاربران را هنگام برچسب‌گذاری پست‌ها سردرگم کند.

بحث‌های مربوط به زلزله باید با هشتگ Earthquake در تردز تگ شوند، اما کاربران این پلتفرم از روش تگ‌کردن براساس ساختار کلی «عبارت + تردز» بهره می‌برند و به‌عنوان مثال کلمه‌ی Tech را به‌صورت Tech Threads برچسب‌گذاری می‌کنند.

روش برچسب‌گذاری پست‌های تردز هنگام رخ‌دادن اتفاقات بزرگ مثل زلزله می‌تواند اوضاع را کمی پیچیده کند، زیرا برخی آن را با Earthquake و برخی دیگر با Earthquake Threads برچسب‌گذاری می‌کنند. حتی امکان دارد تعدادی از کاربران این پلتفرم جامعه‌ی محلی خود را هدف قرار دهند و در نتیجه از عبارت‌هایی مثل NYC Threads در پست‌های خود استفاده کنند.

تردز در پاسخ‌ به سایت تک‌کِرانچ درمورد نحوه‌ی ورود تگ‌های برتر به ترندهای این پلتفرم اعلام کرد پنج ترند اصلی بر اساس سیگنال‌های مختلف ازجمله تعداد افرادی‌که درمورد موضوع خاصی صحبت می‌کنند و تعداد افرادی که با پست‌های مربوط به همان موضوع تعامل دارند، مشخص می‌شوند. از آنجا که زلزله، رویدادی منطقه‌ای محسوب می‌شود و ترندها بر اساس مکالمات سرتاسر کشور شکل می‌گیرند، زمان بیشتری برای پیوستن افراد دیگر به آن گفت‌وگو و تبدیل شدن به یکی از موضوعات ترند نیاز دارد.

ناتوانی تردز در به‌روزرسانی ترندها به‌صورت لحظه‌ای، می‌تواند توانایی آن را برای رقابت جدی با ایکس تحت‌تأثیر قرار دهد. تصمیم تردز برای فاصله گرفتن از مباحث سیاسی که حتی تا جلوگیری از پیشنهاد محتوای سیاسی پیش رفت، باعث می‌شود این پلتفرم هرگز نتواند به‌طور کامل جایگزین ایکس شود؛ اگرچه بسیاری از قابلیت‌های مشابه رقیب خود ازجمله بازنشر، جست‌وجو، فهرست علاقه‌مندی‌ها و برچسب‌های قابل لینک را ارائه می‌دهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات