حتی فیسبوک هم می‌خواهد مثل تیک‌تاک باشد

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
لوگو آیکون فیسبوک Facebook روی نمایشگر آیفون iOS
فیسبوک به‌زودی در فرمت ویدئوهایش تغییراتی ایجاد خواهد کرد که آن را تا حدودی شبیه‌ به تیک‌تاک می‌کند.
تبلیغات

متا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد برای نسخه‌ی موبایلی فیسبوک، ویدئوپلیر به‌روزرسانی‌شده‌ای را منتشر کند. این ویدئوپلیر مانند تیک‌تاک و بخش ریلز اینستاگرام امکان نمایش تمام ویدئوها را به‌صورت عمودی فراهم می‌کند.

طراحی جدید متا برای فیسبوک امکان پخش ریلز و لایو فیسبوک و ویدئوهای طولانی به‌صورت ویدئوهای پرتره‌ی تمام‌صفحه را ایجاد خواهد کرد.

ویدئوپلیر جدید فیسبوک تا چند هفته‌ی آینده دردسترس کاربران گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی ساکن در ایالات متحده و کانادا قرار خواهد گرفت و در ماه‌های آینده در سطح جهان منتشر خواهد شد.

فیسبوک تابه‌حال برای نمایش ویدئوهای خود از فرمت‌های زیادی استفاده کرده است. به‌عنوان مثال، برای نمایش ویدئوهای طولانی نمای افقی را به‌کار برد؛ درحالی‌که سایر ویدئوها به‌طور مستقیم در فید فیسبوک پخش می‌شدند.

پلیر به‌روزرسانی‌شده‌ی فیسبوک ویدئوها را به‌طور خودکار و به‌صورت پیش‌فرض در حالت عمودی نشان می‌دهد؛ اما در اکثر ویدئوها امکان نمایش در حالت افقی و به‌صورت تمام‌صفحه وجود خواهد داشت. برای نمایش ویدئو به‌ حالت افقی، تنها کافی است گوشی را بچرخانید.

فیسبوک به کاربران امکان می‌دهد تا قسمت مدنظر خود از ویدئو را تماشا کنند، آن را متوقف کنند، به‌جلو ببرند یا به عقب برگردانند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات