کاربران اشتراکی ایکس حالا می‌توانند پست‌های ۱۵ هزار کلمه‌ای بنویسند

جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو ایکس / X ایلان ماسک در دایره آبی زمینه مشکی
شبکه‌ی اجتماعی ایکس میزبان قابلیت Articles شده است تا بتوانید مقالات طولانی ۱۵٬۰۰۰ کلمه‌ای در این پلتفرم منتشر کنید.
تبلیغات

روزنامه‌نگاران، تولیدکنندگان محتوا و سازمان‌ها ازاین‌پس به قابلیت جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس دسترسی دارند که نوشتن پست‌های طولانی به فرم مقاله را امکان‌پذیر می‌کند. ویژگی مورد بحث دردسترس حساب‌های سازمانی با تیک طلایی و کاربران معمولی با اشتراک ایکس پریمیوم پلاس قرار می‌گیرد و Articles نام دارد.

بر اساس بیانیه‌ی جدید ایکس، بخش Articles دارای یک‌سری ابزارهای ساده برای ویرایش متن است و امکان اضافه‌کردن محتواهای چندرسانه‌ای را هم فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های Articles، امکان نوشتن فهرست‌های بولت‌پوینت است.

کاربران ایکس با تهیه‌ی اشتراک پریمیوم می‌توانند محدودیت تعداد کاراکترهای استفاده‌شده در هر پست را به ۲۵٬۰۰۰ تغییر دهند. ظاهراً قابلیت Articles این محدودیت را هم بر می‌دارد و به ۱۰۰٬۰۰۰ کاراکتر یا حدود ۱۵٬۰۰۰ کلمه می‌رساند.

مدت‌ها پیش از تبدیل‌شدن ایلان ماسک به مالک ایکس (که قبلاً توییتر نام داشت)، این پلتفرم روی پست‌های طولانی کار می‌کرد. نسخه‌ی اولیه‌ی این قابلیت با نام Notes در سال ۲۰۲۲ به‌نمایش درآمد و به‌دنبال جلب نظر خبرنامه‌ها و تولیدکنندگان محتوا بود.

فعال‌شدن قابلیت Articles که در وهله‌ی اول روی روزنامه‌نگاران تمرکز دارد، در نوع خود جالب است؛ چون ایلان ماسک تاکنون بارها رفتار خصومت‌آمیز با روزنامه‌نگاران نشان داده است. ماسک سال گذشته تغییری در سیستم الگوریتم ایکس اعمال کرد تا لینک به پلتفرم Substack وارد فید For You نشود. با این کار، میزان بازدید پست‌های بسیاری از کاربران مستقل افت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات