اینستاگرام، فیسبوک و تردز پس از قطعی گسترده، مجددا در دسترس قرار گرفتند

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
صفحه هوم فید اینستاگرام از نمای نزدیک
قطعی گسترده‌ی سرورهای متا باعث شد اینستاگرام و فیسبوک و تردز از دسترس خارج شوند.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۲۱:۱۹): پلتفرم‌های فیسبوک، اینستاگرام و تردز پس از قطعی حدودا دو ساعته، بار دیگر در دسترس قرار گرفتند. متا در بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن تأیید رفع مشکل، از تمامی کاربران عذرخواهی کرد.

خبر اصلی (۱۹:۴۶): اگر اینستاگرام، فیسبوک، مسنجر و تردز برای شما باز نمی‌شود، تنها نیستید. ظاهراً سرورهای متا با مشکل مواجه شده‌اند و پلتفرم‌های نام‌برده به‌درستی کار نمی‌کنند. برخی از کاربران می‌گویند که لاگین‌کردن در هدست‌ واقعیت مجازی متا هم غیرممکن شده است.

فیسبوک در حال بیرون‌انداختن کاربران از اکانت‌هایشان است و ظاهراً امکان لاگین‌کردن وجود ندارد. همچنین، فید اینستاگرام رفرش نمی‌شود.

متا در صفحه‌ی اطلاع‌رسانی سرویس‌هایش اعلام کرد که از مشکل آگاه است: «از مشکل لاگین فیسبوک آگاه هستیم. تیم‌های مهندسی در حال کارند تا این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنند.»

اندی استون، رئیس ارتباطات متا، می‌گوید شرکت از دسترسی‌نداشتن افراد به خدمات متا آگاهی دارد و روند حل مشکل شروع شده است.

قطعی مشابهی در سال ۲۰۲۱ رخ داده بود. در آن زمان مشکل پیکربندی سرور، دسترسی به فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ را برای چند ساعت مختل کرد.

مشکل قطعی فعلی گریبان‌گیر تردز نیز شده و آن را کاملاً از کار انداخته است. زمانی‌که برنامه‌ی تردز را روی گوشی باز می‌کنید، با این اخطار مواجه می‌شوید: «متأسفیم! مشکلی پیش آمد. دوباره امتحان کنید.» دراین‌میان، واتساپ بدون مشکل در حال کارکردن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات