مدیران اخراج‌شده توییتر از ایلان ماسک شکایت کردند

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ایلان ماسک Elon Musk در حال دست تکان دادن با پیراهن سفید روز روشن
مدیران ارشد سابق ایکس (که زمانی توییتر نام داشت) می‌گویند ایلان ماسک ۱۲۸ میلیون دلار به آن‌ها بدهکار است.
تبلیغات

ایلان ماسک هنگام تصاحب ایکس (که در آن زمان توییتر نام داشت) افراد بسیار زیادی را اخراج کرد؛ اما نخستین کسانی که از این شرکت اخراج شدند، مدیران ارشد بودند. در آن زمان گفته شد به محض بسته‌ شدن قرارداد، رهبران توییتر ازجمله شخص مدیرعامل به بیرون از ساختمان هدایت شده‌اند.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، گروهی از رهبران سابق ایکس ازجمله پاراگ آگراوال (مدیرعامل)، ند سگال (مدیر ارشد مالی)، ویجایا گده (مدیر ارشد حقوقی) و شان اجت (رئیس اداره‌ی حقوقی) از ایلان ماسک و شرکت ایکس شکایت کرده‌اند. شاکیان ادعا می‌کنند که ایکس بیش‌ از ۱۲۸ میلیون دلار به آن‌ها بدهکار است.

برند ایکس کورپ تحت رهبری ایلان ماسک بارها از پرداخت بدهی‌هایش خودداری کرده است. در پرونده‌ی جدید شکایت از ایکس نیز به این موضوع اشاره شده و همچنین شاهد لینک به صفحه‌ای هستیم که جزئیات پرونده‌های حل‌نشده‌ی ایکس را در بر دارد.

افرادی که از ایلان ماسک شکایت کرده‌اند، همان کسانی‌اند که او را به بستن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری و تبدیل‌ کردن توییتر به شرکتی خصوصی مجبور کردند. شاکیان پرونده می‌گویند توسط ایلان ماسک فریب خورده‌اند و مدیرعامل فعلی ایکس یک روز قبل از ارائه‌ی سهام به مدیران ارشد سابق، آن‌ها را اخراج کرده است تا جلوی دسترسی‌شان به ۲۰۰ میلیون دلار را بگیرد.

بخش دیگری از پرونده به مکالمه‌ی بین ایلان ماسک و وکیلش یعنی الکس اسپیرو ارتباط دارد. ظاهراً آن‌ها با اشاره به پاراگ آگراوال گفته‌اند: «او تلاش کرد استعفا کند... اما ما شکستش دادیم.» آگراوال درصورت اخراج‌ نشدن می‌توانست به‌صورت رسمی با ثبت درخواست استعفا، پکیج خروج از شرکت را دریافت کند؛ اما اخراج‌ شدنش جلوی این اتفاق را گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات