پخش زنده ویدیو به قابلیت Spaces ایکس اضافه شد

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو شبکه اجتماعی ایکس / X روی گوشی
قابلیت Spaces در ایکس اکنون به کاربران اجازه می‌دهد در جلسات خود، پخش ویدیوی زنده را نیز فعال کنند.
تبلیغات

ویژگی Spaces در ایکس (توییتر سابق) اکنون به میزبان‌ها اجازه می‌دهد در جلسات، ویدیوی زنده‌ی خود را پخش کنند. خبر اضافه‌شدن پخش زنده‌ی ویدیویی را ایلان ماسک با بازنشر پست یکی از کاربران ایکس تأیید کرد.

کاربران Spaces هنگام ایجاد جلسه‌ی جدید گزینه‌ای به‌نام Enable Video را مشاهده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد دوربین جلو یا پشت گوشی و همچنین حالت افقی یا عمودی پخش ویدیویی خود را انتخاب کنند.

Video Spaces درحال‌حاضر روی نسخه‌ی iOS ایکس دردسترس قرار دارد و بنابر این فقط کاربران گوشی آیفون می‌توانند از آن استفاده کنند و هنوز به نسخه‌ی اندروید یا وب اضافه نشده است.

اضافه‌شدن پخش زنده‌ی ویدیویی به ویژگی Spaces که قبلاً فقط از پخش زنده‌ی صوتی پشتیبانی می‌کرد، شاید در نگاه اول شبیه بازگردانی Periscope به‌نظر برسد اما ازنظر فنی این‌طور نیست. شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت ایلان‌ ماسک همین حالا نیز ویژگی پخش زنده دارد؛ قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیویی را به‌طور زنده استریم کنند که هم در پروفایل و هم در تایم‌لاین دنبال‌کننده‌های آن‌ها نمایش می‌یابد.

درحال حاضر فقط میزبان‌ها امکان فعال‌کردن ویدیو را در Spaces دارند. رابط کاربری پخش زنده‌ی ویدیویی ایکس در نگاه اول شبیه توییچ به‌نظر می‌رسد اما انتظار داریم در نسخه‌ی عمومی شاهد تغییرات جزئی در آن باشیم.

ایلان ماسک سال گذشته اعلام کرد قابلیت پخش زنده‌ی ویدیو به ایکس اضافه می‌شود. میلیاردر معروف در آن زمان ویژگی مذکور را مثل برنامه‌های کنفرانس ویدیویی یا برنامه‌های تماس ویدیویی ازجمله فیس‌تایم توصیف کرد.

درحال حاضر ظاهر پخش زنده‌ی ویدیویی Spaces در ایکس خیلی معمولی به‌نظر می‌رسد و حاوی ویدیوی میزبان است و نماد‌های کوچک‌تر سایر سخنرانان، میزبانان مشترک یا شنوندگان آن‌ را احاطه کرده‌اند.

ویژگی پخش زنده‌ی ویدیویی در Spaces ایکس، به‌عنوان قابلیتی مجزا از ویژگی پخش زنده‌ی کنونی این پلتفرم اجتماعی ارائه شده است. Spaces درواقع به‌عنوان چت‌روم زنده عمل می‌کند؛ جایی‌که چندین کاربر می‌توانند در آنجا صحبت کنند اما در پخش زنده‌ی معمولی کاربران حاضر در جلسه فقط می‌توانند نظر بدهند یا ایموجی و لایک ثبت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات