ایکس به پشتیبانی از عکس‌های پروفایل NFT پایان داد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
لوگو ایکس / X توییتر سابق در پس زمینه اکانت ایلان ماسک
ایکس پشتیبانی از تصاویر پروفایل NFT را به‌پایان می‌رساند. این تصاویر در دوران حیات توییتر به این پلتفرم متن‌محور اضافه شده بودند.
تبلیغات

ایلان ماسک روز گذشته درباره‌ی چشم‌اندازی بزرگ برای شرکت ایکس‌ کورپ در سال ۲۰۲۴ نوشت که شامل راه‌اندازی پرداخت‌های همتا‌به‌همتا و ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی بیشتر است. در میان همه‌ی این‌ها، ایکس در سکوت یک ویژگی را برای مشترکان پولی حذف کرد. به‌دنبال این تصمیم، کاربران دیگر نمی‌توانند NFT را به عنوان تصویر پروفایل تنظیم کنند.

تصویر پروفایل NFT تحت مدیریت قبلی ایکس (توییتر سابق) در اوایل ۲۰۲۲ (دی و بهمن ۱۴۰۰) راه‌اندازی شد. در آن زمان، شرکت به مشترکان ایکس پریمیوم (توییتر بلو سابق) اجازه داد NFTهایی که در شبکه‌ی اتریوم ساخته شده‌اند، به‌عنوان تصویر پروفایل تنظیم کنند. این تصاویر ‌به‌صورت ۶ ضلعی نشان داده می‌شدند.

کاربران می‌توانستند روی عکس پروفایل ضربه بزنند تا درباره‌ی NFTها جزئیات بیشتری کسب کنند. ایکس اکنون تمام توضیحات مربوط به ویژگی تصویر پروفایل NFT را از صفحه پشتیبانی X Premium حذف کرده است.

افرادی که مجموعه‌ی NFT به‌عنوان عکس پروفایل را دارند، هنوز آواتار ۶ ضلعی دارند. مشخص نیست که ایکس در‌نهایت آن‌ها را نیز حذف خواهد کرد یا خیر.

با‌توجه‌به اینکه سایر شبکه‌های اجتماعی آزمایش‌های NFT خود را کم کرده‌اند، حذف این ویژگی چندان تعجب‌آور نیست. در سال ۲۰۲۲، اینستاگرام و فیسبوک هر دو شروع به آزمایش کردند؛ با‌این‌حال، متا پشتیبانی از NFTها را در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) به‌پایان رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات