۱۰ درصد از نیروهای شرکت سازنده اسنپ چت اخراج می‌شوند

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی اسنپ چت پشت عبارت های مخلتف
شرکت اسنپ (سازنده‌ی اسنپ چت) در پی کوچک‌ شدن بازار تبلیغاتی تصمیم به تعدیل ۱۰ درصدی نیروها گرفت.
تبلیغات

بر اساس پرونده‌ی ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اسنپ (شرکت آمریکایی توسعه‌دهنده‌ی اسنپ‌چت)، قصد دارد حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود را به‌دلیل کاهش ابعاد بازار تبلیغات دیجیتال، اخراج کند.

اسنپ در ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۵٬۳۰۰ کارمند داشت. این شرکت در سال ۲۰۲۲، ۲۰ درصد از تعداد کارکنان خود را کاهش داد و همچنین کاهش سه درصدی نیرو را در سال ۲۰۲۳ تجربه کرد.

اسنپ برای گسترش کسب‌و‌کار خود فرای محصول اصلی شرکت یعنی اسنپ‌چت، کوشش فراوانی کرده است؛ مانند عینک‌های واقعیت افزوده که هرگز به‌طور گسترده در دسترس قرار نگرفتند و سایر پروژه‌های سخت‌افزاری شرکت مانند پیکسی (پهپاد سلفی) که مدت کوتاهی پس از عرضه، کنار گذاشته شد.

حتی محصولاتی که در شبکه‌ی اجتماعی اسنپ‌چت راه‌اندازی شدند، مانند اسپات‌لایت (سرویس شبیه تیک‌تاک) و سرویس اشتراکی اسنپ‌چت‌پلاس نتوانسته‌اند با سرعتی که شرکت انتظار داشت رشد کنند.

اسنپ در سال‌های اخیر با چالش‌هایی که سایر شرکت‌های فناوری با آن‌ها مواجه بوده‌اند نیز دست‌و‌پنجه نرم کرده است، ازجمله کوچک‌ شدن بازار تبلیغاتی و محدودیت‌های اجرایی اپل در ردیابی کاربران گوشی آیفون.

فرین جی، سخنگوی اسنپ، می‌گوید: «ما در حال سازماندهی مجدد تیم خود هستیم تا نظام طبقاتی درون‌شرکتی را کاهش و همکاری حضوری را ارتقا دهیم. ما روی حمایت از اعضای اخراج‌شده‌ی خود تمرکز کرده‌ایم و از تلاش‌ها و کمک‌های فراوان آن‌ها به اسنپ بسیار سپاسگزاریم.»

اسنپ گفت که تعدیل نیرو برای اجرای اولویت‌ها و اطمینان از وجود ظرفیت سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد. اسنپ انتظار دارد تا ۷۵ میلیون دلار برای کاهش نیرو و هزینه‌های مربوط به آن هزینه کند.

ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، اهداف بلندپروازانه‌ای را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است. او شرکت امید دارد که کاربران روزانه را حدود ۱۷ درصد افزایش دهد، درآمد تبلیغاتی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد و تعداد مشترکان اسنپ‌چت‌پلاس را از هفت میلیون کاربر فعلی، دو برابر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات