تصمیم جنجالی شرکت سازنده اسنپ چت؛ تمام پهپادها فراخوان شدند

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سه دختر جوان با پهپاد عکاس اسنپ پیکسی
اسنپ تمامی پهپادهای فروخته‌شده را به‌دلیل مشکلی در باتری و احتمال آتش‌سوزی، فراخوان کرد.
تبلیغات

اسنپ (شرکت آمریکایی توسعه‌دهنده‌ی اسنپ‌چت) تنها چهار ماه پس از عرضه‌ی دوربین سلفی پرنده‌ی Pixy، تولید آن را به‌دلیل یک‌سری مشکلات مهم متوقف کرد؛ اما تا به امروز هیچ جزئیاتی از آمار فروش نمی‌دانستیم.

اسنپ در دوره‌ی چهارماهه حدود ۷۱٬۰۰۰ فروش ثبت کرد. این آمار، به پهپاد و باتری مربوط است؛ بنابراین تعداد پهپادهای فروخته‌شده، کمتر از ۷۱٬۰۰۰ دستگاه بوده است.

اسنپ ساعاتی پیش در بیانیه‌ای، تمامی پهپادهای فروخته‌شده را فراخوان کرد. توقف تولید و صدور فراخوان به مشکلی در باتری پیکسی ارتباط دارد که باعث آتش‌سوزی می‌شود.

نکته‌ی جالب این است که اسنپ خود پهپاد را فراخوان کرده، نه صرفاً باتری قابل تعویض آن. احتمالاً دلیل اصلی این است که اسنپ دیگر باتری‌های مورد بحث را تولید نمی‌کند.

اسنپ در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی خطاب به کاربرانی که پیکسی را خریده‌اند می‌گوید که باید فوراً استفاده از آن را متوقف و باتری را خارج کنند و هرگز سراغ شارژکردن آن نروند. تاکنون چهار گزارش درباره‌ی بادکردن باتری، یک گزارش با محوریت آتش‌سوزی و یک «آسیب جدی» ثبت شده است.

اسنپ می‌گوید هزینه‌ی پهپاد و باتری (یا باتری‌های) خریداری‌شده توسط کاربران را به‌طور کامل به آن‌ها برمی‌گرداند (چیزی در حدود حداقل ۱۸۵ دلار). البته اگر کاربر پهپاد اسنپ را در دوره‌ی تخفیف خریده باشد، خبری از بازپرداخت نخواهد بود. کاربران برای دریافت پول خود نیازی به ارائه‌ی رسید ندارند؛ بدین ترتیب حتی اگر پیکسی را از کسی هدیه گرفته باشند، می‌توانند درخواست بازپرداخت بدهند.

ورود به بازار پهپادها، حرکتی جذاب از سوی اسنپ بود و سروصدای زیادی به پا کرد. ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، قبل از عرضه‌ی پیکسی گفته بود بازار پهپادها از بازار عینک‌هایی با توانایی ضبط ویدیو، بزرگ‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات