کپی چینی اینستاگرام سرانجام امسال به سوددهی می‌رسد؟

یک‌شنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
صفحه دانلود اپلیکیشن Xiaohongshu در یک اپ مارکت چینی
شیاهانگشو، کپی چینی اینستاگرام، احتمالاً در سال ۲۰۲۳ به سوددهی نیم میلیارد دلاری می‌رسد.
تبلیغات

سرمایه‌گذاری‌های مختلف در اپلیکیشن Xiaohongshu، این کپی چینی اینستاگرام را با سوددهی هنگفتی روبه‌رو خواهد کرد؛ موضوعی که در اوایل سال ۲۰۲۳، هیچ دورنمای مثبتی برای آن وجود نداشت و پیش‌بینی می‌شد که سوددهی این اپلیکیشن چینی، کمتر از ۵۰ میلیون دلار باشد.

حالا شواهد نشان می‌دهند که احتمالاً کپی چینی اینستاگرام، رکورد درآمد خالص نیم میلیارد دلاری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، علت اصلی موفقیت شیاهانگشو، فقط ارائه‌ی یک برنامه‌ی مشابه اینستاگرام نبود و صاحبان این اپلیکیشن، راهی برای تبدیل ترافیک عظیم ۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه به یک تجارت آنلاین پیدا کردند؛ رؤیایی که همتایان غربی این اپلیکیشن مانند متا و پینترست، نتوانستند آن را به واقعیت تبدیل کنند.

کاربران در اپلیکیشن Xiaohongshu، هم محتوای تصویری تماشا می‌کنند و هم می‌توانند تنها با چند کلیک، محصولات دلخواه خود را از این برنامه بخرند؛ قابلیتی که برای ترغیب سرمایه‌گذاران بزرگی مانند علی‌بابا، تنسنت، تماسک و جی‌جی‌وی کپیتال کافی بود و توانست جذب سرمایه‌ی ۵۰۰ میلیون‌ دلاری را برای این شرکت رقم بزند.

استارتاپ Xiaohongshu که در شانگهای چین مستقر است، به لطف ارتش بزرگی از اینفلوئنسرهای خود قصد دارد کاربران بیشتری را به استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی و خریدوفروش محصولات در آن ترغیب کند؛ موضوعی که با توجه‌ به اعلام تعطیلی بخشی از فروشگاه Xiaohongshu در سپتامبر (شهریور و مهر) امسال، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات