تردز سال آینده به استقبال «فدیورس» می‌رود

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads روی آیفون ۱۳ پرو مکس
مدیر اینستاگرام از پیوستن تردز به فدیورس تا نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ خبر داده است.
تبلیغات

روز جمعه، دومین روز پس از آغاز پیوستن تردز به فدیورس تحت پروتکل ActivityPub، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اطلاعاتی درباره‌ی برنامه‌های شرکت برای ادامه‌ی روند ادغام با فدیورس را در Threads به اشتراک گذاشت.

Fediverse (مخفف Federation Universe) پلتفرمی برای اتحاد شبکه‌های اجتماعی است که در عین داشتن زیرساخت‌ها و سازوکارهای مستقل، می‌توانند با یکدیگر در ارتباط و تعامل باشند. در‌این‌بین، ActivityPub متداول‌ترین پروتکل فدیورس است.

در این فضا،‌ کاربران وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند از محتواهای به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در پلتفرم‌های دیگر فدیورس مطلع شوند. Mastodon ،‌Lemmy ،‌PeerTube‌، Pixelfed و تردز، پلتفرم‌های فعلی در فدیورس هستند.

در‌حال‌حاضر، امکان دنبال‌کردن تعداد اندکی از حساب‌های تردز در سایر پلتفرم‌ها وجود دارد؛ اما متا نقشه‌های بزرگ‌تری برای تردز دارد که موسری می‌گوید مدت زیادی طول می‌کشد تا محقق شوند.

موسری در پست خود نوشته است تیم تردز می‌خواهد این امکان را فراهم کند که گزینه‌ی دنبال‌کردن حساب‌های تردز در سایر پلتفرم‌ها برای تمام اکانت‌های عمومی در‌دسترس باشد.

تیم توسعه‌دهنده می‌خواهد شرایطی فراهم کند تا پاسخ‌ها از سایر پلتفرم‌ها در تردز نمایان شوند. موسری می‌گوید: «در‌حال‌حاضر، باید از تردز خارج شویم تا پاسخ‌هایی را ببینیم که از‌طریق پلتفرم‌های دیگر دریافت می‌کنیم.»

تردز قصد دارد قابلیت دنبال‌کردن اکانت‌های غیر تردز عضو فدیورس را پشتیبانی کند. موسری می‌گوید: «با‌توجه‌به مسئله‌ی حریم خصوصی، کارهای زیادی برای حل این مسئله وجود دارد؛ اما به‌شدت در حال کار روی این موضوعات هستیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات