اروپا سخت‌گیری به اینستاگرام و فیسبوک را افزایش می‌دهد

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گوشی اندروید درحال اجرای اینستاگرام / Instagram در دست چپ کاربر
اتحادیه‌ی اروپا قصد دارد بار دیگر محدودیت‌های خود را علیه متا تمدید و از نمایش آگهی‌های هدفمند در فیسبوک و اینستاگرام جلوگیری کند.
تبلیغات

اروپا از چندسال پیش نظارت دقیق‌ بر شرکت‌های بزرگ فناوری را آغاز کرده و سعی دارد بر قدرت آن‌ها حاکم شود. یکی از جنبه‌هایی که اروپا تمرکز زیادی روی آن دارد، نحوه‌ی استفاده‌ی شرکت‌ها از داده‌های شهروندان است. به گزارش تِک‌ریدار، اتحادیه‌ی اروپا ماه جولای نمایش تبلیغات هدفمند به کاربران را موقتاً برای متا ممنوع کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد این محدودیت‌ها درحال تمدید هستند.

تبلیغات هدفمند به آگهی‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای گفته می‌شود که برنامه‌های مختلف براساس تحلیل رفتار و علایق آنلاین کاربران درمعرض دید آن‌ها قرار می‌دهند. اروپا علاقه‌ای به جمع‌آوری این مجموعه داده‌ها ازطرف شرکت‌های فناوری ندارد و سرکوب روند مذکور را از مدتی قبل آغاز کرده است.

سازمان حفاظت از داده‌ی نروژ (DPA) در جولای سال جاری، تبلیغات هدفمند فیسبوک و اینستاگرام را موقتاً ممنوع کرد. نروژ بخشی از اتحادیه‌ی اروپا محسوب نمی‌شود اما بخشی از منطقه‌ی اقتصادی اروپا را تشکیل می‌دهد. قرار بود این محدودیت درنهایت پایان یابد اما اکنون کمیسیون حفاظت از داده‌ی ایرلند (DPC) می‌خواهد آن را تمدید کند.

ممنوعیت جدید اتحادیه‌ی اروپا علیه تبلیغات هدفمند متا برای مدت طولانی‌تری اجرا می‌شود و کل منطقه‌ی اقتصادی اروپا و کشورهایی مثل نروژ، ایسلند و لیختن‌اشتاین را در بر می‌گیرد.

هنوز نمی‌دانیم تمدید ممنوعیت آگهی‌های شخصی‌شده علیه متا تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و آیا اتحادیه‌ی اروپا اجازه خواهد داد فیسبوک و اینستاگرام از داده‌های کاربران این منطقه برای نمایش تبلیغات بهره ببرند یا خیر. در حال حاضر متا اشتراک پولی جدیدی برای کاربران اروپایی طراحی کرده تا بتوانند با پرداخت مبلغ ماهانه، تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک را حذف کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات