رودست متا به اتحادیه اروپا: کاربران برای حذف تبلیغات اینستاگرام، اشتراک ماهانه بخرند

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
متا اینستاگرام
متا برای رعایت قوانین اتحادیه‌ی اروپا و جلوگیری از کاهش درآمد اینستاگرام، سرویس اشتراکی پولی برای حذف تبلیغات این شبکه‌ی اجتماعی ارائه خواهد داد.
تبلیغات

برخی منابع اعلام کرده‌اند متا قصد دارد طرح‌های اشتراکی جدیدی برای کاربران اینستاگرام معرفی کند تا با خرید آن‌ها بتوانند از شبکه‌ی اجتماعی مذکور بدون تبلیغات استفاده کنند.

چندین طرح قیمت‌گذاری برای سرویس اشتراکی اینستاگرام مطرح شده که امکان عملی شدن بسته‌ی ۱۰ یورویی (۱۰٫۵ دلاری) در هر ماه بیشتر است. برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند این سرویس اشتراکی طی ماه‌های آینده دردسترس قرار خواهد گرفت.

سرویس اشتراکی اینستاگرام درواقع تلاش متا برای پیروی از مقررات اتحادیه‌ی اروپا محسوب می‌شود؛ زیرا قوانین مذکور با محدودسازی توانایی این شرکت در شخصی‌سازی آگهی‌ها برای هر کاربر بدون کسب رضایت از او، تهدید بزرگی است و غول رسانه‌های اجتماعی نمی‌خواهد آسیبی به منبع درآمد اصلی‌اش وارد شود.

ارائه‌ی انتخاب بین طرح رایگان یا خرید اشتراک می‌تواند کاربران را به انتخاب گزینه‌ی اول ترغیب کند؛ در این شرایط متا می‌تواند تبلیغات مورد نظرش را با رضایت افراد به آن‌ها نمایش دهد و علاوه‌بر رعایت مقررات اتحادیه‌ی اروپا، جلوی وارد آمدن ضرر مالی را بگیرد.

طبق اعلام رویترز، هزینه‌ی اشتراک اینستاگرام برای حذف تبلیغات روی گوشی‌ هوشمند می‌تواند به حدود ۱۳ یورو در ماه برسد؛ زیرا متا کمیسیون‌های دریافتی از فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی را هم درنظر می‌گیرد.

تبلیغات اینستاگرام

درمقام مقایسه، نتفلیکس برای طرح اشتراک پایه‌ی خود ۷٫۹۹ یورو در ماه از کاربران دریافت می‌کند درحالی‌که اشتراک پایه‌ی سرویس یوتیوب پریمیوم حدود ۱۲ یورو و اسپاتیفای ۱۱ یورو در هر ماه قیمت دارند.

کمیسیون حفاظت از داده‌ی ایرلند اوایل سال ۲۰۲۳ متا را ۴۱۰ میلون دلار جریمه کرد و گفت این شرکت نمی‌تواند از توافق‌نامه‌اش به‌عنوان مبنای قانونی برای نمایش تبلیغات شخصی‌سازی‌شده براساس فعالیت کاربران استفاده کند.

طبق اعلام متا، این شرکت قصد دارد قبل‌از نمایش تبلیغات شخصی‌سازی‌شده به کاربران خود در اتحادیه‌ی اروپا از آن‌ها اجازه بگیرد تا بدین‌ترتیب به الزامات قانونی درحال‌ تحول منطقه هم رسیدگی کرده باشد.

یکی از سخنگویان متا می‌گوید شرکت متبوعش به ارائه خدمات رایگان به‌همراه تبلیغات شخصی‌سازی شده به کاربران اعتقاد دارد اما درحال بررسی گزینه‌های جدیدی است تا مطمئن شود از الزامات قانونی اتحادیه‌ی اروپا نیز پیروی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات